PDA

Zobacz pełną wersję : lampa sb 600/800 z USA

maku
27-07-2008, 22:15
Witam forumowiczów do tej pory bylem tylko czytelnikiem forum, ale teraz mam problem który chciałbym skonsultować z bardziej doświadczonymi użytkownikami.

Mam możliwość sprowadzenia przez znajomego który będzie wracał z USA lampy błyskowej, sprawdził ceny w sklepie do którego ma blisko i wyglądają trochę gorzej niż np w http://www.bhphotovideo.com mianowicie: sb-800 za 389$ i sb-600 za 229$.

Jestem amatorem ślubów itp nie fotografuje wiec teoretycznie sb 600 by mi wystarczyła ale zastanawiam się czy za te w przeliczeniu 800 zł nie zainwestować w sb 800.

Co o tym sądzicie? Chciałbym poznać wasze oczywiście subiektywne opinie bo jakoś nie mogę sam się zdecydować.

TomaszR
27-07-2008, 22:21
Mam i 600tke i 800tke (tą pierwszą nawet z bhphoto). Jeżeli masz z tego korzystać zawodowo, to moim zdaniem nie ma co pytać - bierz mocniejszą i tyle... Kilka dodatkowych cech 800tki też może się przydać (gniazda synchronizacji, zasilania zewnętrznego, piąta bateria, stofen w komplecie, tryb master i SU-4).

Jeszcze jedno SB-600 są 'Made in China', SB-800 'Made in Japan'... Nie, żeby mi to w czymś przeszkadzało... Ot taka ciekawostka ;)

P.S. A propos zawodowstwa - nieuważnie przeczytałem zdanie z "ślubami". Jeśli nie masz zacięcia do kombinowania z wieloma lampami, nie będziesz używał lampy w reporterce zawodowo - 600tka też daje radę. Lubię ją za to, że jest mniejsza i lżejsza.

maku
27-07-2008, 22:53
Jeśli mógł ściągnąć sb 800 za cenę z bhphoto czyli trochę ponad 300 $ to bym się nie zastanawiał ale te dodatkowe 100$ zmusza mnie do refleksji bo za 900-1000 zl bez obciążania znajomych mógłbym kupić lampę na allegro.

gdybym zawodowo robił zdjęcia to pewnie myślał bym o sb 900

elwrona
28-07-2008, 07:16