Zobacz pełną wersję : Nikon Nikkor 105 mm F2.8 G AF-S VR IF-ED MICRO
Krzysztof_
19-05-2006, 18:43
Witam
Jestem początkujący więc mam pytanie czy w/w obiektyw będzie współpracował z nikonem D50 ?
pozdrawiam
Krzysztof_
Ten nikkor został stworzony do współpracy z cyfrowymi lustrzankami i będzie doskonale współpracował z D50, choć z pewnością byłoby mu lepiej z D200 :wink:
Pozdrawiam
meliszipak
19-05-2006, 19:28
Krzysztof_, szkiełko zajebiste i jeszcze vr.
Będzie Bosko z D50 i D70 i D 200 .
andrzej_laskowski
19-05-2006, 21:22
Jak na początkującego to niezłymi szkiełkami się interesujesz?
A będziesz potrafił je wykożystać?
w informacji prasowej wyczytałem: " System VR... jego działanie obejmuje zdjęcia wykonywane z minimalnej odległości 3 metrów " hmm... czy to oznacza, że VR nie można wykorzystać w makro?
w makro raczej vr sie nie przyda zwlaszcza jak chcesz miec 1:1, glebia ostrosci jest tak mala ze kazde poruszenie bedzie widoczne, tylko statyw. Ale do portretu lub krajobrazu super sprawa
rafau - gdzie to było napisane - to bardzo ciekawe.
to dotyczyło tego obiektywu 105 macro - czy w ogóle systemu VR?
przyznam, że to trochę dla mnie dziwne.
fridrich - zdjęcie może być nieostre bo coś nie wlazło w głębie ostrości, albo dlatego, że poruszone. to dwie różne przyczyny.
jeśli przymyka się do f=22 by mieś dużą głębie ostrości, to uzyskuje sie w konsekwencji długi czas naświetlania. VR się wtedy bardzo przydaje. chodzi właśnie o to, by nie trzeba używac statywu a robić z ręki. VR ma największy sens własnie w makro.
nie przydaje sie w normalnej fotografii szybko poruszających sie obiektów bo długi czas rozmyje obiekt.
Jacek_Z, na przykład tu (http://www.pstryk.com.pl/opis.php/4823).
Jacek Z napisał
VR ma największy sens własnie w makro.
nie przydaje sie w normalnej fotografii szybko poruszających sie obiektów bo długi czas rozmyje obiekt.