Zobacz pełną wersję : bagnet, a jasność obiektywów
czy może się ktoś odnieść do tego zdania?:
"Nikon poprzez swój stary i mały bagnet mocujący obiektywy, zablokował sobie na zawsze możliwość konstruowania jasnych obiektywów - dlatego teraz z uporem maniaka promuje wysokie czułości w swoich aparatach (cóż jak ma ciemne szkła wynikłe z małych średnic wyjściowych soczewek)."
źródło: http://www.korex.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1192&start=15
nie znam się na zagadnieniach konstrukcyjnych, ale niby oczywista kwestia przełożenia wielkości bagnetu na jasność obiektywów jakoś do mnie nie trafia...
ostatnio Ken Rockwell o tym pisał - wychodzi, że używając różnych "trików" w konstrukcji szkła, można skonstruować obiektyw o (prawie) dowolnej jasności.
http://www.kenrockwell.com/nikon/f-095.htm
ostatnio Ken Rockwell o tym pisał - wychodzi, że używając różnych "trików" w konstrukcji szkła, można skonstruować obiektyw o (prawie) dowolnej jasności.
http://www.kenrockwell.com/nikon/f-095.htm
wielkie dzięki! tak też czułem pod skórą, że to bzdura
Mała srednica nikonowskiego bagnetu F jest powodem wielu urban legends. Kiedyś wielu "ekspertów" twierdziło, że z tego powodu nie będzie full frame w systemie nikona. Co ciekawe, takie twierdzenia padały już po wprowadzeniu Kodaka DCS 14n - ktory jest zrobiony na bazie nikona F80. Caly czas są głosy, że bagnet nikona nie pozwala na jasne szkła. A 50/1.2 Ai-S? A AF-S 200/2? A MF 300/2 (tak, tak, było takie szkło - nikon wyprodukował ok. 400 szt., połowę przejęło Hollywood i przerobiło mocowanie do stosowania z kamerami filmowymi)?