PDA

Zobacz pełną wersję : D40 , sb-600 i bezprzewodowy wyzwalacz.

magicduh
23-07-2008, 00:54
cześć
Mam D40 i SB-600 i chciałbym ją bezprzewodowo wyzwolić. Chcę jej używać w terenie i na odległości ok 10 m i powyżej, więc kable raczej nie wchodzą w grę, tym bardziej na terenach podmokłych. Kupiłem ostatnio jakiś daleko wschodni wyzwalacz, marki "różnej" na eBay. Jest ich tam pełno, wszystkie podobne tylko inna firma heh.. Na chybił-trafił wyzwoliłem lampę może ze 4 razy.. Odesłałem go z powrotem. Czy mieliście może do czynienia z wyzwalaczem 'markowym', lub takim który po prostu zadziała tak jak powinien? Nie mam doświadczenia w sprawach zdalnego wyzwalania, słyszałem o jakiś kostkach za pomocą których można wyzwolić lampę, jak to działa czy jedna kostka starczy? Być może po prostu trafiłem na trefny model wyzwalacza - zdarza się. Dodam jeszcze, że testowałem lampę i aparat na możliwie dostępne sposoby i nie zadziałało...

pozdrawiam

kronos28
23-07-2008, 08:53
hmm tutaj z tym zestawem są trzy sposoby - fotocela, kostka synchro i radio, no i sterownik SU800

fotocele można kupic za 50zł na allegro - minus tego rozwiązania jest taki, że fotocela musi widzieć błysk z lampy wbudowanej i np. na większe odległości w słoneczny dzień może nie załapać.

Radio i kostka synchro to lepsze rozwiązanie ale tu własnie juz to przerobiłeś - są rózne radia i ta tania chińszczyzna ma to do siebie, że jak wyzwala to 2 razy na 5 strzałów albo ma okropnie mały zasięg (zalezy co się kupi albo też jaki dzień miały małe chinskie rączki w małym chińskim garażyku gdzie to było składane). Dobre, markowe radia to chyba tylko mi jedno przychodzi do głowy - pocketwizzard ale tanio to nie będzie. Oczywiście jak ma być tanio to pozostaje eksperymentowanie z droższą chinszczyzną (nie tą najtaszą jak to możliwe) i usilne szukanie egzemplarza, który spełnia dane wymagania.