Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : AF 24-85f/2.8-4.0DIF czy AF-S17-55f/2.8GDXIFED???

imac997
22-07-2008, 14:17
Witam!
Jestem amatorem, który jednak lubi kupować "coś porządnego" i choć nie lubię na darmo wydawać pieniędzy to jestem skłonny zapłacić więcej jeśli jakość wzrasta proporcjonalnie z ceną.
Mam D300 i do tego Nikkora 105/2.8VR oraz Nikkora 70-300VR potrzebuję trzec objektyw do robienia zdjęć w pomieszczeniu - z bliska tak by objąć troszkę więcej obszaru.

Jaki objektyw polecicie? Myślałem nad AF 24-85f/2.8-4.0 D IF ( od 1770PLN ) lub AF-S 17-55f/2.8 G DX IF-ED ( od 4090PLN) . Czy różnica w cenie jest warta różnicy w jakości zdjęć? Może polecicie inny wybór

Będę wdzięczny za podpowiedzi

Pozdrawiam
\
Janusz

pebees
22-07-2008, 14:20
17-55 lepiej się nada do pomieszczeń w przypadku D300. Jest szerszy. Natomiast co kupić... jeśli celujesz i w 17-55 lub 24-85 to kup ... 24-70/2.8 :) Będzie w zakresie, którego szukasz, i na przyszłość do FX :)

Klatka
22-07-2008, 14:50
17-55 - nie zawiedziesz się... ostatnio zrobiliśmy mały test ostrości pomiędzy tymi obiektywami... i tokiną 28-70/2,6-2,8...
17-55/2,8 - rewelka przy tych dwóch pozostałych...już od pełnego otworu...
tokina 28-70/2,6-2,8 -nie popisała się przy pełnym otworze - porażka
24 - 85/ 2.8-4 - nie pytaj o ostrość na 2,8...
17-55 lub przemyśleć 24 - 70 tyko że troszkę droższy... ;)
Pozdrawiam
Piotr

Rarog
22-07-2008, 15:07
Żeby autorytatywnie rozstrzygnąć Twoje wątpliwości trzeba by znać dobrze oba obiektywy i zapewne do takich osób kierujesz swoje pytanie. Jakkolwiek chciałbym odradzić Tobie kupowanie 17-55/2.8. Dlaczego? O tym krótko w punktach:
1. Wersja DX - powoli odchodzi w niepamięć - prorokuję że za 5 lat lustrzanki będą tylko w pełnym formacie
2. szalenie tanieją (patrz punkt wyżej) - niby to zaleta teraz ale za dwa lata oddasz za bezcen
3. obiektyw ogólnie niewart swojej ceny i rzekomej renomy a przy tym ciężki jak na DX
4. mało ostry na krótkim końcu i w pełnej przesłonie