Zobacz pełną wersję : D70s + sigma = brak ostrości
Mam Nikona D70s i Sigme 18-50-2.8 EX DC Macro
wcześniej miałem kitowego nikkora
i teraz problem jest taki:
robie zdjęcia na weselach i na sesjach jest jeszcze w miare ostro
ale przy innych zdjęciach (głównie ruchowych) już jest lekko nie ostre albo wcale nie ostre... Zdjecia robie w trybie AF-C... obiektyw nie ma BF ani FF... jakie mogą być przyczyny tego?
przy nikkorze też czasami coś odbijało i nie łapało ostrości
sample + exif, zobaczymy.
a sprawdzałeś jak jest na AF-A?
stachmuszel
22-07-2008, 10:59
a sprawdzałeś jak jest na AF-A?
Oj, chyba D70s nie ma AF-A.
Pozdr!
sample + exif, zobaczymy.
co to znaczy ?(sory ale jestem laikiem w tych sprawach)
Sprawdzałem na AF-S i on do ruchomych zdjęć sie wogóle nie nadaje ;/
mysle ze sa nie ostre z tego powodu ze nie czekasz az w AFC doostrzy, mialem d70s i to samo zauwazylem. Nie wiem czy mozna ustawic priorytet ostrosci w trybie AFC , ja jakos tego znalesc nie moglem.
Wyglada to tak ze wciskasz w AFC spust i musisz poczekac az ci sie zapali pole wyboru AF , bo da rade zrobic zdjecie z chybiona ostroscia ... przynajmniej w moim tak bylo
no wlaśnie sigma strasznie wolno dostraja do ostrości ;/
nawet jakbym chciał przytrzymać to i tak np tańczące pary się ruszają cały czas i nonstop trzebaby regulować ostrość;/
nie da rady jakoś tego przyspeszyc ?
2. Jak zrobić zdjęcie tak aby całe zdjęcie było ostre? bo zdjęcia grupowe mi nie wychdzą ostre wogóle ;/
2. Jak zrobić zdjęcie tak aby całe zdjęcie było ostre? bo zdjęcia grupowe mi nie wychdzą ostre wogóle ;/
Musisz bardziej domykac przeslone , zwieksz tez ISO w d70s tak spokojnie 400/500 mozesz dac bez obawy na gigantyczne szumy i oczywiscie lampa blyskowa ...
co to znaczy ?(sory ale jestem laikiem w tych sprawach)
Sprawdzałem na AF-S i on do ruchomych zdjęć sie wogóle nie nadaje ;/