Zobacz pełną wersję : Puszka do D80
Witam wszystkich!
Wiem, że już było na ten temat sporo tematów, ale ta kwestia wymaga raczej indywidualnego podejścia do tematu, a nie ogólnego. Zdecydowałem się na zakup Nikona D80 i zastanawiam się jakie szkło do tego wybrać. Jestem fotografem-amatorem, robię zdjęcia każdego typu, choć najczęściej są to krajobrazy. Budżet to 3000zł w porywach do 3200zł. Samo body wyniesie mnie +/- 2000 zł. Myślałem nad kitowym 18-70 lub Tamronem 28-75. Proszę o fachowe doradztwo i/lub jakieś inne propozycje. Chciałbym zaznaczyć, że oczywiście z biegem czasu planuję zakup kolejnych obiektywów, jednak to odległa perspektywa.
PS. Słyszałem, że serwis Nikona w Polsce cieszy się raczej nie najlepszą opinią, czy ktoś może po krótce opisać dlaczego?
PS2. Czy ta (http://www.pstryk.pl/details:6683/sandisk+sdhc+extreme+iii+4+gb+czytnik+usb) karta będzie dobrym wyborem do D80?
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
pioter m
15-07-2008, 20:47
Puszka nazywa sie korpus aparatu lub z ang. body. Jesli wiec chodzi ci o obiektyw to bedzie to 'sloik'. Dobrych obiektywow raczej sie tak nie nazywa.
Wracajac do tematu. Sigma 17-70 f/2.8-4.5 HSM raczej. Niektorzy napisza, ze szukajka i beda mieli najwiecej racji, bo do znudzenia takich zapytan tu pada.
Karta jest oczywiscie swietna, a serwis to serwis. Praktycznie kazdy ma klienta w du..e. Najznosniej wypada pod tym wzgledem sigma, a najgorzej tamron.
Mój błąd, dzięki!
Jakby ktoś jeszcze zechciał się wypowiedzieć, zapraszam :)
nonnatus
15-07-2008, 21:00
może beterszym wyjściem będzie zakup używanego D200 i tamrona 17-50/2.8 powinno styknąć z kasą.
...z czasem uzupełnisz to o jakieś tele... potem (albo wczesniej) lampa... potem inne szkło... potem kolejne... potem jeszcze jedno... potem druga puszka... potem lampy do studia... potem nowa torba lovepro 650... potem... potem... potem...
:) :) :)