Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : dx i FF

crossman
08-07-2008, 13:29
Nie jestem wielkim fotografem wiec moje pytanie moze wydać sie niektórym śmieszne.
Mam D200 i kilka szkiełek ale mam okazja pożyczyć D3 na kilka dni.
Moje szkiełka dą w DX a D3 to pełna klatka ( jak świetnie wiecie) czy razem to beze wogóle działało?
mozna wpiąć DX do D3? jaki będzie tego efekt?
działa wogóle taki zestaw?
Proszę sie nie śmiać...) i o odrobine wyrozumaiłości.
Proszę o podstawowe informacje jak szkiełka DX działają w połazeniu z pełna klatka.
dzieki pozdrawiam.

wilk325
08-07-2008, 13:46
Będą działały, tylko D3 przejdzie automatycznie (oczywiście jeżeli jest tak ustawiony, jeżeli nie to trzeba przestawić ręcznie) do formatu DX. Gdybyś pozostawił D3 jako FX i zapiął szkiełko dx to nie pokryty zostanie cały kadr.

crossman
08-07-2008, 14:57
Czyli D3 dostosuje sie automatycznie lub ma mozliwość recznego przestawienia na współpracę z obiektywem DX?
I zakładając ze D3 i DX zagra, foty będą robione przy wykorzystaniu pełnej klatki?

mpwt
08-07-2008, 14:59
ALe przy załozeniu ze zapnę szkiełko i puszka sama sie przestawi tzn ze wtedy przy foceniu bedzie wykorzystywana nie cała klatka?

Tak, jak na drugiej focie w tym wątku http://forum.nikon.org.pl/showpost.php?p=779300&postcount=77

Ale to chyba tak trochę oczywiste, co nie?

Rarog
08-07-2008, 15:06
Nie jestem wielkim fotografem wiec moje pytanie moze wydać sie niektórym śmieszne.
Mam D200 i kilka szkiełek ale mam okazja pożyczyć D3 na kilka dni.
Moje szkiełka dą w DX a D3 to pełna klatka ( jak świetnie wiecie) czy razem to beze wogóle działało?
mozna wpiąć DX do D3? jaki będzie tego efekt?
działa wogóle taki zestaw?
Proszę sie nie śmiać...) i o odrobine wyrozumaiłości.
Proszę o podstawowe informacje jak szkiełka DX działają w połazeniu z pełna klatka.
dzieki pozdrawiam.

Raczej nie będziesz zadowolony z takiej kombinacji - lepiej weź swoje D200 i szkiełka DX