PDA

Zobacz pełną wersję : Różnica f1.4, a f1,8



Bibek
05-07-2008, 22:48
Jestem jeszcze zielony w tych sprawach, proszę o wyrozumiałość i odpowiedź. Czy to jest duża różnica między f1.4, a f1.8 ?.

malibu
05-07-2008, 22:53
to tak jak by porównywać czarodziejkę do czarownicy :)

Zbigniew
05-07-2008, 22:57
Tak, jest duża - zarówno jeżeli chodzi o wersje obiektywów o jasności f/1.4 i f/1.8, jak też samą przysłonę. W tej drugiej sprawie poczytaj np. tutaj (http://www.fotografuj.pl/Article/EV_Exposure_Value_ekspozycja_zdjecia/id/56).

glenio
07-07-2008, 02:22
Ok 2/3 Ev. ;) Miłej zabawy w fotografię życzę :)

bruno
07-07-2008, 13:37
thx

piotrnas
07-07-2008, 13:40
sb-900:)

Rarog
07-07-2008, 16:11
Jestem jeszcze zielony w tych sprawach, proszę o wyrozumiałość i odpowiedź. Czy to jest duża różnica między f1.4, a f1.8 ?.

Widzę koledzy wykazują poczucie humoru. Oczywiście poza wizualnymi różnicami są różnice optyczne. Mam obydwa a miałem do czynieni z kilkoma różnymi egzemplarzami i powiem iż w rutynowej pracy niema prawie różnicy w jakości. Jedynie różnica występuje przy wartościach przesłon ok f1:2 - Oczywiście obydwa modele na pełnej dziurze są kiepskie z tym że f2 jest nadal kiepskie dla ciemniejszego brata zaś skręcenie wersji 1.4 do f2 daje wyraźny skok jakości obrazu. Natomiast już przy f4 zacierają się różnice, aby przy f5.6 były już naprawdę trudno zauważalne.
Zatem jeśli nie robisz zdjęć w słabym oświetleniu polecam z całym przekonaniem 1.8
Ja osobiście co prawda preferuję 1.4 ale wynika to z tego iż założyłem do mojego body matówkę z klinem (dalmierzem dwupolowym) która jest nieco ciemniejsza od oryginału i tylko dlatego preferuję jaśniejszy obiektyw.

mpwt
07-07-2008, 20:22
Widzę koledzy wykazują poczucie humoru.

:D

LOL, o jakim obiektywie mówimy? :D

Zbigniew
07-07-2008, 20:38
Nie wiadomo, ale ja ciągle myślę o 85mm :)

Rycerz
07-07-2008, 22:22