Zobacz pełną wersję : 18-55+55-200VR czy 18-200VR?
Witam Was wszystkich,
jestem początkująca na polu fotograficznym, pół roku temu kupiłam D40x z obiektywem kitowym z zamiarem dokupienia/zamiany obiektywu. Brakuje mi dłuższych ogniskowych, więc pomyślałam o uzupełnieniu kita o 55-200VR( opcja tańsza) lub zostawienia kita w szufladzie i kupieniu 18-200VR( opcja sporo droższa). Na razie chce się dalej uczyć i rozwijać, bo niestety patrząc na tutejszą galerię widzę aż nadto swoje braki, i próbować różnych tematów po trochu. Fotografia krajobrazu, architektury mnie nie pociąga, bardziej coś w kierunku ludzie, fotografia uliczna, reportaż itp. Więc do takich celów duża rozpiętość ogniskowych będzie chyba całkiem pomocna..
Zależy mi też( na obecną chwilę) na maksymalnej uniwersalności. Nie jestem na etapie stałek( nawet pewnie nie umiałabym wykorzystać ich możliwości na razie, co innego w przyszłości mam nadzieję!) i zmieniania obiektywów, więc skłaniam się ku 18-200VR. Jedyny minus to to, że 55-200 mogę kupić od ręki, a na 18-200VR muszę jeszcze trochę dozbierać. Co mi radzicie, lepiej poczekać i kupić 18-200VR? Jak się mają te dwa obiektywy do siebie? Czytałam sporo o obydwu i chyba 18-200VR ma lepsze opinie.
Będę Wam bardzo wdzięczna za wszelkie uwagi,
pozdrawiam:)
dozbieraj - co prawda na uliczna fotografie 18-200 to armata - lepsza bylaby dyskretna mala lekka stalka szeoka i jasna
ale sam chesz miec uniwersalnie - pamietaj tylko ze jak cos jest do wszystkiego to jest do dupy - 18-200 mozna i sluby robic - zakres i VR daja rade - ale sa i wady - optyczne, ciezar, rozmiar no i cena
dozbieraj - co prawda na uliczna fotografie 18-200 to armata - lepsza bylaby dyskretna mala lekka stalka szeoka i jasna
No rzeczywiście, chyba masz rację, pod tym względem na to nie patrzyłam, dzięki za radę:)