Zobacz pełną wersję : router - potrzebuję porady :)
Witam,
potrzebuję podzielić łącze internetowe LAN 2Mb/s na dwa kompy za pomocą routera. I tu rodzi się pytanie (ponieważ w sprawach sieci jestem kompletnie zielony) czy da radę zrobić tak, aby jeden komp miał możliwość korzystania z max 1/4 łącza ( około 512Mb/s) a drugi z 3/4 ??
dzięki za pomoc i proszę się nie denerwować na mnie jeżeli to forum nie od takich spraw, ponieważ potrzebuję pilnej pomocy :)
Ps. czy dobrze myślę, że potrzebny jest router z Qos ??
Antonina
20-06-2008, 21:25
Witam,
potrzebuję podzielić łącze internetowe LAN 2Mb/s na dwa kompy za pomocą routera. I tu rodzi się pytanie (ponieważ w sprawach sieci jestem kompletnie zielony) czy da radę zrobić tak, aby jeden komp miał możliwość korzystania z max 1/4 łącza ( około 512Mb/s) a drugi z 3/4 ??
dzięki za pomoc i proszę się nie denerwować na mnie jeżeli to forum nie od takich spraw, ponieważ potrzebuję pilnej pomocy :)
Ja mam tak zrobione router to Linksys WRT54G do tego zainstalowany soft Tomato który daje możliwość dowolnego konfigurowania prze pustości. trzeba się liczyć z dodatkowym kosztem kupna dodatkowego modemu RJ45 który ustawiasz w bridge. Mam taki zestaw od prawie 3 lat i do tej pory nie było żadnego problemu nigdy się nie zawieślił i tym podobne. Polecam , pewnie ktoś zaraz napisze Linksys to kiepski wybór i poleci jakiś USA ale naprawdę mogę polecić tylko jeśli się zdecydyjesz musisz dobrać odpowiednią wersję bo nie do każdej możesz wgrać to oprogramowanie (TOMATO) tu znajdziesz odpowiedzi na każde pytanie >> http://openlinksys.info/news.php
Pozdrawiam
pewnie ktoś zaraz napisze Linksys to kiepski wybór
Niestety tak właśnie jest. Jeśli trafiła Pani z sieciówkami, będzie ok. Są jednak sytuacje kiedy po podłączeniu przypadkowej karty, ni z gruszki ni z pietruszki, AP tego routera wariuje strasznie, wieszając i resetując całe urządzenie. Nie pomaga nic, żaden soft alternatywny ani konfiguracja.
PS. To tylko jeden z problemów.
Antonina