PDA

Zobacz pełną wersję : czy warto? - i ja prosze o rade

AgnieszkaT
19-06-2008, 15:54
Witam wszystkich,
Jestem nowa na forum, ktore znalazlam przypadkiem, szukajac info nt Nikona.
Bardzo prosze o opinie - jestem zupelnie zielona jesli chodzi o lustrzanki, ale czuje, ze nadszedl moment, zeby probowac sie z jakas zaprzyjaznic :)
Mam okazje kupic nikona d50, ma na koncie ok 15.000zdjec, kupiony w pazdzierniku 2006. Do tego obiektyw Tamron 28-75mm, 2.8, kupiony 7 miesiecy temu. Do tego karta pamieci SD 1G i dwie torby Lowepro, jedna mniejsza, druga - plecak. Wszystko wyglada jak nowe patrzac golym okiem. cena za calosc to ok 1700zl.

czy te 150000pstrykniec to sporo? Warto zainwestowac w taki zestaw dla poczatkujacego amatora? naklady finansowe mam ograniczone wiec troche kusi mnie ta cena.
Jaka jest Wasz opinia?

Megazordon
19-06-2008, 16:05
Moim zdaniem to dobry zestaw za dobre pieniądze na początek. Może będzie Ci brakować czasami szerszej ogniskowej, ale za to będziesz mieć jasne szkło. Spytaj się sprzedającego, czy ten obiektyw na pewno nie ma front lub back fockusa (nieprawidłowość, gdy ostrość jest ustawiana przed lub za obiektem, który ma być ostry), bo to dość częsta przypadłość Tamronów współpracujących z body Nikona. Ilością kłapnięć się nie przejmuj, bo to stosunkowo niewiele.

Jeżeli sprzęt jest w dobrym stanie i wszystko działa, to bierz i baw się :)

mpwt
19-06-2008, 16:11
15.000 to nie jest dużo... moim zdaniem...

velaskez
19-06-2008, 16:14
zdecydowanie niedużo, warto

AgnieszkaT
19-06-2008, 16:24
dzieki za te pierwsze opinie :)

i jeszcze jedno pytanie, czy ten front-/ backfocus mozna zauwazyc za kazdym razem?
I przy jakim ustawieniu AF-area mode: single-, dynamic,-closest subject? a moze to nie ma znaczenia?

wybaczcie naiwne pytania, glupio mi troche, bo tu strasznie zaawansowane rozmowy sa prowadzone, ale nie mam tak naprawde do kogo sie zwrocic z tym dylematem.

mpwt
19-06-2008, 16:27