PDA

Zobacz pełną wersję : Co kupić? Jestem zielony... D40 D80 obiektyw...

piroman
18-06-2008, 14:40
Nadszedł ten czas, że muszę kupić i to szybko lustrzankę... W sklepie niby dobry fachman (polecony) zaproponował mi D80 i obiektyw 18-200. Rozpatruję też D40. Mam parę pytań.
Jestem początkujący w lustrzankach, ale zdjęcia robię od dawna tylko kompaktem, głównie dziecku i przez 4-6 tygodni w roku góry, krajobrazy, przyroda, ewentualnie inna turystyka. Jakieś kilka tys zdjęć/rok.
Dla wygody wolałbym mieć jeden obiektyw, czy ten (18-200)to dobry pomysł, co z tą jasnością przy takim obiektywie (co ewentualnie tracę decydując się na taki)
Czy warto dla mnie pakować się w D80, czy nie wystarczy D40 (czym poza rozdzielczością różnią się matryce, mi 6mln wystarczy, powiększenia robię max 20x30, czy różnią się też wielkością?)
Z góry dzięki za fachową pomoc...

mpwt
18-06-2008, 14:48
muszę kupić i to szybko lustrzankę...

Dlaczego?

chłopaczek
18-06-2008, 14:50
bierz d80, załował nie bedziesz..

markB
18-06-2008, 14:52
D80 to lepszy wybór. Focenie lustrzanką wciąga, i wkrótce zachce się tobie innych obiektywów, a do D40 wybór ograniczony tylko do tych z wewnętrznym silnikiem.

sokrates
18-06-2008, 14:54
Jak masz kasę to bez zastanowienia bierz to co ci polecili. Jeśli nie masz kasy i ten jeden obiektyw ci wystarczy ponadto jesteś świadom ograniczeń D40 - to kupuj D40.
I nie daj się zwariować - D40 ma ograniczenia ale robi naprawdę dobre zdjęcia i mówienie że to bagno, i nie da się tym robić zdjęć bo nie ma kilku (na marginesie potrzebnych czasami) opcji włożyć między bajki.
wiem bo miałem D40 w odróżnieniu od tych co najwięcej "psioczą" a w życiu nawet 1 zdjęcia nim nie zrobili.

Majek
18-06-2008, 14:57