Zobacz pełną wersję : Wymiana procesora w laptopie
Witam!
Od razu mówie, że trochę jestem zielony w tym temacie. Mam laptopa Toshiba Satellite L100 z prockiem Intel Celeron 1,6GHz. Chciałbym go wymienić na coś mocniejszego [chodzi mi po głowie Core 2 Duo jakiś]. Czy mógłbym mi ktoś pomóc i podpowiedzieć, czy to jest wogóle możliwe, a jeśli tak to który kupić [patrzyłem na allegro - coś do ok 450-500zł].
Wszelkie parametry techniczne, które trzeba znać przy tego typu sprawach oczywiście podam, tylko miłoby było gdyby ktoś wskazał mi co musze odczytać i gdzie to wogóle sprawdzić :-D
hedgehog
14-06-2008, 14:27
Wszelkie parametry techniczne, które trzeba znać przy tego typu sprawach oczywiście podam, tylko miłoby było gdyby ktoś wskazał mi co musze odczytać i gdzie to wogóle sprawdzić :-D
Ohoho, zdziwię się, jeśli to w ogóle będzie możliwe. A już naprawdę zdziwię się, jeśli takiej wymiany będziesz mógł dokonać sam...
Sugerujesz, że procek jest tak zabudowany, że samodzielny demontaż jest niemożliwy?
sokrates
14-06-2008, 14:52
wejdź na stronę forum.laptopy.info.pl tam w dziale zrób to sam opisane jest na kilku przykładach jak wymienić procesor. Nie jest to aż takie trudne, ja wymieniałem w swoim FS AmiloPro właśnie takiego celerona na Pentium M 1,6 Centrino.
Aha jedna uwaga, na Core2Duo to raczej nie wymienisz - twoja płyta tego nie obsłuży, ale pocieszę cię że można Pentium M 1,6 GHz z 1MB Cache kupić na allegro w granicach 50 zł :-)
1,83 Ghz z 2 MB Cache w granicach 100 - 120 zł
i trzeba uwazac na ciepło - czasami fabryczny zestaw nie wyrabia! sprawdz symbole swojego procka i na stronie intela ile ciepla wydziela - i dobierz takiego który nie będzie wydzielał go więcej [ często mozna trafic nawet w takie które dają go mniej ;) ]. ale spodziewac sie mozesz po toshibie miliona śrubek do dostania sie tam gdzie potrzebujesz.