Zobacz pełną wersję : D200 problem z czasem naswietlania 1/1000
szakal.aw
01-06-2008, 15:57
witam, chcialem z fotografowac krople wody.. przeczytalem ze dobry czas i migawka to F8-11 a czas naswietlania 1/1000..
z takimi ustawieniami wychodzi mi zdjecie czarne wokol mam jarzeniowke 85w bardzo blisko i halogen 500w
natomiast jak wlacze blysk w budowany to zdjecie wychodzi dobrze ale czas naswietlenia automatycznie schodzi na 1/250 max nie moge z wlaczonym blyskiem przedluzyc tego czasu dlaczego? czy cos zle jest ustawione gdzies w ustawieniach? jestem calkowicie nowy w tej dziedzinie..
Zbigniew
01-06-2008, 16:03
Z lampą wbudowaną najkrótszy czas synchronizacji to 1/250. Spróbuj mniejsze wartości przysłony - tak w okolicach f/5.
szakal.aw
01-06-2008, 16:19
aha rozumie.. probowalem nawet na F2.8 1/1000 i tez ciemno przy ostrym oswietleniu
czyli jak kupie zewnetrzna lampe blyskowa np. SB-400 lub SB-600 to ten czas bede mogl wtedy sobie wydluzyc zgadza sie?
Zbigniew
01-06-2008, 16:21
Tak, ale pod warunkiem, że będzie na sankach. Jak chcesz zdalnie wyzwalać, to też masz podobne czasy (tj. 1/250).
witam, chcialem z fotografowac krople wody.. przeczytalem ze dobry czas i migawka to F8-11 a czas naswietlania 1/1000..
oj nie, to jest jeszcze za długi czas. Użyj lampy błyskowej, ona zamrozi ruch - bo jej błysk trwa krócej niz 1/1000 s. I nie przejmuj się tym, że na body jest nastawione 1/250 s - światło zastane i tak będzie za słabe.
Tak, ale pod warunkiem, że będzie na sankach. Jak chcesz zdalnie wyzwalać, to też masz podobne czasy (tj. 1/250). wcale nie, w cls zdalnie też chodzą krótsze czasy - tryb FP - do 1/8000s
Polecam lekturkę: http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotografowania-ksiazka-on-line/39980-fotografujemy-kropelki-mini-poradnik.htm
Zbigniew
02-06-2008, 09:13
wcale nie, w cls zdalnie też chodzą krótsze czasy - tryb FP - do 1/8000s