PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D70- obiektywy a amator

Aleksandra ~D70
30-05-2008, 21:11
Witam!
Jestem sczęśliwą posiadaczką tej skarbonki kosztów od wczoraj :) ponieważ totalnie nie znam się na tym aparacie wybaczcie mi jeśli moje pytania wydadzą się wam śmieszne lub nie na miejscu.
1. Jaki obiektyw powinien do tego modelu wybrać początkujący amator?
2. Czy wystarczy, jeśli początkowo skupie się na jednym czy kupić różne ich warianty?
3. Jak ocenić czy obiektyw spełni moje oczwkiwania względem zdjęc pejzażowych i portretów, i jakie parametry musi on mieć by mógł się dostosowac do tego typu fotografii?
4. Czym się kierowac przy wyborze obiektywu?

Bardzo dziękuję z góry za pomoc!

rockabilly
30-05-2008, 21:27
moim zdaniem powinnas zacząć od kitowca 18-70 a pózniej sama zobaczysz czy ci pasuje taki zakres ogniskowych.
do kupienia za ok 500-600 zł . ew tani tamron 55-200 w fotojoker za 260 zł nówka ale to juz inny zakres IMHO nie nadaje sie do tych rzeczy o których wspomnialas.
pozdrawiam i owocnych zdjęc zyczę

altezza
31-05-2008, 00:01
Witam, mialam podobny dylemat kilka miesiecy temu i jako "poczatkujacy amator" wybralam uniwersalny zoom 18-200Vr zwany przez niektorych "spacerowka" : zalety - nadaje sie prawie do wszystkiego i na poczatek, na nauke jest w sam raz; wady - waga i cena. Po kilku tygodniach dokupilam stalke 50 f1.8 bo jasna, tania i...lekka. ale juz mi sie marzy obiektyw szerokokatny - do tych irlandzkich krajobrazow.

Pozdrawiam z Cork.

dusker
31-05-2008, 00:16
ponieważ totalnie nie znam się na tym aparacie

to troche slabo, kupowac lustro totalnie w ciemno nie majac zadnej o nim wiedzy.

1. Jaki obiektyw powinien do tego modelu wybrać początkujący amator?

to zalezy jakie chcesz robic zdjecia. ale podejzewam ze bedziesz strzelala na poczatku wszystkiemu, ja polecilbym ktorys z kitow - ba z jakiegos powodu sa sprzedawane w standardzie

2. Czy wystarczy, jeśli początkowo skupie się na jednym czy kupić różne ich warianty?