PDA

Zobacz pełną wersję : pozowanie - na co zwrócić uwagę, przykłady, porady... ?

Mruk
28-05-2008, 17:10
Witam serdecznie Forumowiczów,

Od dłuższego czasu zainteresowany jestem fotografią, ze szczególnym z naciskiem na widoczki, robaczki itp. ;) W celu rozwijania dalszych swoich fotograficznych umiejętności, chciałbym spróbować z fotografią zatrzymującą w kadrze człowieka. Dokładniej chodzi mi o to, aby np. idąc ze swoją dziewczyną na spacer, mógłbym wykonać parę ładnych fotografii eksponując jej zalety a ukrywając wady. Oczywiści rozumie, że do każdej osoby należy podchodzić indywidualnie, rozpatrując budowę ciała, otoczenie w którym przyszło nam fotografować itp., ale jestem ciekaw czy istnieją jakieś wytyczne, które pozwolą nam wykonać jeszcze lepsze zdjęcia (np typu: "kiedy pozuję bokiem, nie pokazywać kawałka ręki, której fotograf nie widzi, czyli albo pokazać całą rękę, albo schować ją w ogóle" lub "nie napinać mocno ręki, np. podczas podpierania się o podłogę, bo uwydatnia to wszystkie kości") Może istnieją jakieś publikacje przybliżające ten temat - byłbym wdzięczny za tytuły. A co do samych "poz" - istnieje może jakiś kanon klasycznego pozowania? Tak z czystej ciekawości pytam - wiem, cały pic polega na tym, żeby samemu coś ciekawego wymyślić... ;)

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Paweł

krystek
28-05-2008, 18:09
twarz z gory = wielki nos. z dolu = gruba szyja, ale to sa rzeczy ktore normalnie widac, musisz sam patrzec w wizjer i pomyslec czy Ci sie podoba czy nie

Rycerz
29-05-2008, 14:16
kup sobie kolego książke "100rad na temat fotografii portretowej" i pójdziesz ostro do przodu z robotą... :)

ArtX
29-05-2008, 16:55
co prawda dotyczy to studia, ale kilka uwag odnosnie portretowania tez moze Ci sie przydac
http://www.fotosite.pl/artykuly/fotografia/portret.html

pozdr.
Art.

Adagio
29-05-2008, 17:20
kup sobie kolego książke "100rad na temat fotografii portretowej" i pójdziesz ostro do przodu z robotą... :)