PDA

Zobacz pełną wersję : D70 i Metz 32 MZ-3

flasiu
16-05-2008, 15:29
Witam. Jak w temacie. Posiadam Nikona D70 i lampę błyskową Metz 32MZ-3 (wcześniej uzywana z Nikonem N6006). Chciałbym się dowiedzieć czy D70 może bez problemu współpracować z tą lampą. Ostatnio mój brat ją podłączył do D70 ale coś mówił że prześwietla zdjęcia... Więc dlatego kieruję moje pytanie do użytkowników Nikonów gdyż mam nadzieję że tutaj znajdę odpowiedź :) A, i jeszcze jedno: jeśli ta lampa może współpracować z D70 to w jakich trybach najlepiej? Jestem początkującym fotografem i mimo młodego wieku już myślę o tym poważniej. D70 Najczęściej używam w trybie M, czasem P a lampa wbudowana mi nie wystarcza ;D

markB
16-05-2008, 18:25
Powinna współpracować jesli masz to: http://www.stereo.pl/product/index/313739

jurekb
16-05-2008, 20:29
Mam taką kostkę M6 kupiona w zeszłym roku, mogę sprzedać.

flasiu
16-05-2008, 21:36
Dzięki. :) Jednakże kostka nie jest mi potrzebna. Lampa ma normalne wejście takie jak w aparacie.
Postanowiłem to przetestować i... działa! :)
Włączyłem tryb M i jeśli chcę zrobić zdjęcie z lampą to po prostu reguluję sobie przesłonę wg. "tabelki" na lampie. :)
Szkoda tylko, że to nie za bardzo, że tak powiem, kompatybilna lampa, bo tryb S, w którym aparat sam dobiera przesłonę automatycznie, nie działa w pełnym tego słowa znaczeniu. :) Ale może kiedyś kupię "Nikonowską" lampę i wtedy będzie automat :)

pioter m
16-05-2008, 22:15
A jakie napiecie ma ta lampa na stopce? Dla pewnosci lepiej sprawdzic, bo aparat moze za czas jakis ulec spopieleniu.

flasiu
17-05-2008, 08:28
Spopieleniu? A jak to możliwe? To każda lampa nie ma takiego samego napięcia? A jak sprawdzić to napięcie?
Dodam, że po paru zdjęciach lampa (baterie i żarówka) są dość ciepłe, ale to raczej od błysków, no nie?

baqers
17-05-2008, 09:34