Zobacz pełną wersję : NIKON 55-200 a 70-300
Witam wszystkich na moim pierwszym poście.
Mam na imię Marcin i jestem z Opola.
Mam zamiar na dniach kupić Nikona d50 ze standardowym obiektywem 18-55 (jestem początkującym.To będzie moja pierwsza lustrzanka)...Oto moje pytanie...
Z tego co wiem standardowy obiektyw nie posiada zbytniego zooma, a zależało by mi by dokupić jeszcze jeden obiektyw...Nie chce by był on drogi a nie chce kupić i później żałować..Bo znając życie za kupiony i używany jeden dzień nie dostanę tyle samo co za nówke....
Wiem że było już kilka postów o podobnym temacie, ale za pomoc z góry dziękuje:D..
mad_mark
18-04-2006, 20:07
najllepiej ugadac sie z kims z okolicy zeby pozwolil podpiac ktores ze szkielek i sprawdzic jak dziala. nic innego do glowy nie przychodzi.
Witaj na forum.
Wnioskuję, że chodzi Ci o 55-200mm?
Osobiście nie jestem zwolennikiem posiadania jednego uniwersalnego obiektywu. Zawsze szerszy kąt by się przydał. Myslę, że na Twoim miejscu zostaw sobie KIT'a i kup coś dłuższego (np właśnie 55-200 lub 70-300). Marne grosze to kosztuje a czasem dłuższa lufka się przyda.
Jak to w życiu ;)
Adam Trzcionka
18-04-2006, 20:31
kup 18-70 zamiast 55-200. tele dokupisz pozniej..
[ Dodano: Wto 18 Kwi, 2006 ]
tfu.. zamiast 18-55 i 55-200 miało być :)
Ale który lepszy na początek...Np. do fotografowania makro, pejzażów i małej ilości portretów...Jeżeli jest inny lepszy i nie dużo droższy...To czekam na info:)
mad_mark
18-04-2006, 21:17
makro, pejzaz, portret...
do makro tozadem sie nie nadaje.
pejzaz - szerokie i srednie szerokie (18-70)
portret - tu od 50mm w gore (tez 18-70)
Widze że tak jak powiedział habakuk...Musze załatwić sobie 18-70 i 55-200...A tele na później...
Skorzystam z okazji a jaki obiektyw na makro:)...Wiem, wiem że było ale poprosze o odpowiedź:D
mad_mark
18-04-2006, 21:59
a jaki masz budzet na makro?
A jaki powinienem mieć...
I jaki obiektyw...??
:):]