PDA

Zobacz pełną wersję : Nikkor AF 24/2.8, AF 28/2.8, AF 35/2.0 czy Sigma 30/1.4?



darmar41
15-04-2006, 01:51
Witam,
jestem totalnym amatorem, posiadam korpus D50 i lubie sobie porobic zdjecia budynkow - zarowno zblizenia jak i plany ogolne. Do tego ostatniego celu chcialbym sobie kupic jakis szerokokatny staloogniskowy obiektyw.
Stad moje pytanie: ktory z wymienionych obiektywow - Nikkor AF 24/2.8, AF 28/2.8, AF 35/2.0, Sigma 30/1.4 - reprezentuje najlepsza jakosc optyczna (zdaje sobie sprawe, ze 35mm to moze byc juz troche za duzo do fotek budynkow, ale i tak go biore pod uwage)?
Pytanie drugie: czy ogniskowe rzedu 24mm daja jakies zauwazalne znieksztalcenia beczkowate na zdjeciach?
Aha i jeszcze jedno pytanie - co oznaczaja skroty AIS i CRC w przypadku obiektywow Nikona?
Z gory dzieki za odpowiedzi :)

vuki
15-04-2006, 10:19
do budunkow to i 24 jest za male czasem
rozumiem, ze bazujesz na analogu
ale wez pod uwage, ze za jakis czas mozesz dokupic cyfre

24/2.8 jest chwalony i to dobry obiektyw, sam go mam i na pewno nie sprzedam
Sigma 30/1.4 tez mnie kusi ale do zastosowan bardziej w ciemnych pomieszczeniach
do architektury raczej 1.4 sie nie przyda wiec po co przeplacac
ja bazuje na cyfrze i architektury ta Sigma raczej nie zrobie

te dwa srodkowe odrzucam bo wszechstronniejsze wydaja mi sie w/w obiektywy
choc 35/2.0 to b.dobry obiektyw

JK
15-04-2006, 11:14
vuki, ale darmar41 pisze że to mu do D50 potrzebne. Czyli wszystko trzeba mnożyć przez 1,5. :) Raczej czarno to widzę. Najszerszy z nich - 24mm - to dla cyfry odpowiednik 36mm - szerokokątny to on już jest tylko z nazwy. Do zdjęć o których piszesz raczej poszukaj czegoś z zakresu 10-20.

darmar41
15-04-2006, 15:41
Dzięki za odpowiedzi! :)
Hmm, na cos z zakresu 10-20 zdecydowanie mnie nie stac (i w najbliższej przyszlosci tez nie planuje takich wydatkow)...
Wiec zdecyduje sie chyba na tą 24-ke.