Zobacz pełną wersję : Blade fotki ... :-(
Witam wszystkich zaawansowanych userów. Ostatnio mam okazję bawić się Nikonem D200 z obiektywem Nikkor AF-S 18-200 VR. Zrobiłem nim "kilka" fotek i po zrzuceniu ich na PC-ta mam wrażenia jakby były zamglone - tzn. wg. mnie brakuje im kontastu, ostrości. Czy może ktoś z Was spotkał się z czymś takim i ma na to sposób.
Nie jestem zawodowym fotografem więc z góry przepraszam za byc może banalne dla niektórych pytanie.
Łącząć życzenia świąteczne z góry dziękuję za każdą sugestię.
Tomasz
Poczytaj w instrukcji dzial: Optymalizacja obrazu i skalibruj dobrze monitor.
A może uda się podać więcej szczegółów.... Sorry jeśli nadwyrężam cierpliwość :-)
Witam wszystkich zaawansowanych userów. Ostatnio mam okazję bawić się Nikonem D200 z obiektywem Nikkor AF-S 18-200 VR. Zrobiłem nim "kilka" fotek i po zrzuceniu ich na PC-ta mam wrażenia jakby były zamglone - tzn. wg. mnie brakuje im kontastu, ostrości. Czy może ktoś z Was spotkał się z czymś takim i ma na to sposób.
Nie jestem zawodowym fotografem więc z góry przepraszam za byc może banalne dla niektórych pytanie.
Łącząć życzenia świąteczne z góry dziękuję za każdą sugestię.
Tomasz
To efekt silnego filtra AA zastosowanego w D200, musisz sie przyzwyczaic ;)
A na serio, to pokazalbys jakis przyklad co?
A jak myślisz: dlaczego ceny dobrych teleobiektywów zaczynają się od kilku tysięcy?
No tak, ale jeśli - o ile wogóle można - porównać to do zdjęć robionych "małpką" np. SONY V3 to te zdjęcia wydają się bardziej "żywe". Z pewnością ten fekt idzie otrzymać tu też , tyle tylko że ja nie wiem jak :(
Swoją drogą z tego co wiem ten obiektyw do najtańszych nienależy :-)
Jeśli go porównać do 70-200VR, to jest tani jak barszcz. Obecnie jego cena jest też trochę zawyżona, bo to nowość, ma cholerne wzięcie i ciężko go dostać.