PDA

Zobacz pełną wersję : D80+55-18VR vs D60+18-55VR/55-200VR

JustMe
20-04-2008, 00:12
Witam serdecznie :)

Jest to mój pierwszy post, choć przeglądam tematy od dłuższego czasu, a to forum stało się dla mnie znakomitym źródłem informacji.

Chciałabym prosić o radę dotyczącą planowanego przeze mnie zakupu. Wiem, że korpusów nie ma co porównywać, jednak jestem ciekawa na co zdecydowalibyście się mając do wyboru D80+55-18VR i D60 z podwójnym szkłem (18-55VR/55-200VR). Kwota, za jaką można nabyć oba zestawy jest zbliżona, a, niestety, na nic więcej nie mogę sobie pozwolić. W dłuższej perspektywie prawdopodobnie nie będę mogła pozwolić sobie także na rozbudowę - jako studentka mam mocno ograniczone zasoby, a stypendia jakie są, każdy wie ;).

Chciałabym zaznaczyć, że brak silniczka w D60 nie stanowi dla mnie problemu, ani 3-polowy AF, czy brak braketingu (chyba). Jestem amatorką, nigdy nie miałam swojej lustrzanki, wiem jednak, że chciałabym się rozwijać, mieć większy wpływ na to, jak fotografuję oraz uzyskiwać lepszej jakości obrazy niż te z kompaktów. Jedyne, czego bardzo żałuję to brak podglądu ostrości w D60, po którym sporo sobie obiecuję.

Dziękuję za odzew! :)

Corvus5
20-04-2008, 00:22
Nie znam się dużo na D60, ale brak podglądu ostrości to żaden problem. W D80 jest IMO bezużyteczny. A 55-200 kup w zależności od potrzeb.

kronos28
20-04-2008, 00:35
W D80 jest IMO bezużyteczny.

a to ciekawe - możesz rozwinąć? dlaczego jest bezużyteczny?

sokrates
20-04-2008, 07:46
Skoro jesteś ŚWIADOMA ograniczeń D60 (brak napędu a co za tym idzie ograniczona oferta tanich szkieł) oraz naprawdę te 2 szkła ci wystarczą to bierz zestaw D60 + 2 szkła.
Jeśli jednak jest szansa że za powiedzmy pół roku/ rok dokupisz jakieś szkło (tamron 55-200, nikkor 55-200VR, nikkor 50 1,8 itp. itd) w zależności od potrzeb, to tylko D80.

Corvus5
20-04-2008, 09:48
a to ciekawe - możesz rozwinąć? dlaczego jest bezużyteczny?