PDA

Zobacz pełną wersję : do D60 Sigma DC 18-200mm 3,5-6,3 , czy Nikon 18-135

marian.urb
19-04-2008, 12:48
Witam,
Jestem amatorem i zamierzam zakupić swoją pierwszą lustrzankę.
Przymierzam się do D60, ale z kitowym obiektywem już miałem do czynienia i dziękuję!
Zastanawiam się czy kupić obiektyw Nikona 18-135, czy Sigmę DC 18-200mm 3,5-6,3 (ktoś mi ją polecał)
Dodam jeszcze, że szukam obiektywu "uniwersalnego", jako "jeden" obiektyw dla uczącego się amatora!
Dlatego zwracam się o radę do bardziej doświadczonych kolegów, co myślicie?

vredota
19-04-2008, 14:49
Pożądany cel i ogniskowe już znamy. Dorzuć jeszcze Twoją zasobność portfela i będzie można dywagować.

swider
19-04-2008, 16:13
Piszesz, ze miales kita i Ci nie spasowal, chcesz teraz wymienic na... kita? Przeciez 18-135 to tez kitowy obiektyw. Roznicy w zdjeciach duzej nie bedzie. Co do Sigmy 18-200 nie znam, slyszalem tylko kiepskie opinie na jej temat, ale jezeli chcesz jeden obiektyw do wszystkiego to zakres jest super, tylko ja bym kupil Nikkora :)

pioter m
19-04-2008, 17:00
Do d60 mozna zakupic sigme 17-70 HSM. To dobre szklo dla nowicjusza. Ma spory zakres ogniskowych, znosne swiatelko i optyke. Od biedy mozna ustrzelic fajne pseudo makro.
Sigma 18-200 OS HSM to znosne szklo, jak na megazooma, ale na nim fotografowania sie nie da uczyc. Rownie dobrze mozna focic kompaktem/hybryda. Nie chodzi o jakosc optyki, tylko efekty, jakie mozna uzyskac.

cypherdid
21-04-2008, 08:58
zdecydowanie Sigma 18-200..z tego co pamiętam to 18-135 to sam plastik..nigdy nie kupie szkła z plastikowym bagnetem..
kup 18-200 w zestawie (https://www.foto-net.pl/sklep/pokaz_karte.php?idt=20576&grupa=&producent=brak&)..na inne szkła przyjdzie pora jak się obeznasz z fotografią troszkę bardziej

marian.urb
21-04-2008, 22:22