Zobacz pełną wersję : d50 czy d70s - czy są problemy z Tamronem?
timmy84pl
18-04-2008, 00:51
Witam!
Po przeczytaniu niezliczonej liczby postów jestem zdecydowany na jedeną z używanych puszek: d50 lub d70s.
Z tego co przeczytałem na forum to raczej nie ma dużej różnicy którą wybiorę. W skrócie zrozumiałem, że d50 ma nieco mniejsze szumy, a d70s lepszą ergonomię i jest trochę większy. Jestem początkujący i pewnie na początku żadnych różnic nie zauważę .
W jakich cenach powinny być dostępne te puszki? Z akceptowalnym przebiegiem (znalazłem, że jest to kilkanaście tyś.) Powinno się zamknąć do 1000 zł?
Jeśli chodzi o obiektyw to wybrałem Tamrona 28-75 f/2.8, myślę, że ogniskowe na początek będą dobre, a później dokupiłbym coś szerszego (raczej Tokina 12-24 f/4), fajnie było by kupić używki, są tańsze, ale tu pojawia się moja wątpliwość. Naczytałem się o problemach tamrona z nikonem z bf/ff (dotyczyło to głównie d80 i T 17-50).
Kupując używki raczej wszystko będę miał osobno, więc nie będę miał jak sprawdzić (nie będe nawet wiedział jak :/). Czy w takim wypadku lepiej kupić puszę używaną a obiektyw w sklepie powybierać z kilku i zostawić trochę więcej kasy dla spokoju (w sklepie chyba pomogą mi wybrać odpowienni bez wad)? Czy może szukać kogoś z takim używanym obiektywem w pobliżu i testować (pewnie nie często sie pojawiają używane w sprzedaży), czy kupić w ciemno? Czy obie puszki mogą mieć problemy z tymi obiektywami, czy jakiejś to akurat nie dotyczy?
Zdjęcia jakie mnie interesują to krajobrazy, architektura, panoramy, różne zdjęcia nocne, czasem jakieś makro czy portrety.
Co sądzicie o takim wyborze?
Z góry dzieki za odpowiedzi.
piotrek