Zobacz pełną wersję : Teleobiektyw + D300 + lotnictwo...
Witam wszystkich serdecznie
W tytule posta zapomniałem dodać, że jestem dość nowy w zagadnieniu- dotychczas fotografowałem głównie krajobrazy, trochę portretu i architektury. Do tego celu używam obecnie D300 z Sigmą 18-50mm F2.8 EX DC MACRO.
Planuję jednak zająć się również tematyką lotnictwa, w przyszłości nie wykluczam sportów takich jak F1. Proszę o pomoc w doborze obiektywu. A może będzie tu potrzebny nie tylko jeden obiektyw? Z góry dziękuję za Wasze informacje.
Odpowiedz nie jest prosta, ale sprobujmy :
Zestaw N°1 - bezkompromisowy (jakosc i ... cena):
- D300 + N200-400
- 2-ga puszka + N70-200 + N24-70
Zestaw N°2 - ekonomiczny
- D300 + N70-300/S100-300 + cos szerokiego (S10-20, T12-24, ...)
Zestaw N°3 - "bezplciowy" (oba zoomy sa wg mnie przestarzale : wolny AF, IQ dyskusyjne)
- D300 + N80-400/S80-400 + cos szerokiego
IMHO obiektywy staloogniskowe nie sa dobrym rozwiazaniem w naszym (lotnictwa) przypadku, ale czemu nie np. N300+ TC1.4.
W najblizszych dniach/trygodniach/miesiacach Sigma zacznie sprzedawac dwa interesujace (przynajmniej na papierze) zoomy 150-500 i 120-400. Sa tez pogloski o nowej wersji N80-400 ...
Bezkompromisowo?
AFS 200-400 mm f/4 ED-IF VR G Nikkor ;]
jeśli chodzi o Sigme 100-300 to jeden z userów forum ma ja sprzedaż :)
Jest bardzo dużo możliwości jeżeli chodzi o teleobiektwy.. Wszystko zalezy od potrzeb i funduszy...
z Nikkorów:
N 70-200 2.8 VR
N 70-300 VR
N 300/4 AF-S
itd
z Sigm:
S 70-200 2.8 EX DG HSM
S 100-300/4 EX DG HSM
S 120-300/2.8 EX DG HSM
i wiele wiele innych typu 80-400, 120-400, 150-500 itd...
Wszystko zależy od budżetu !! A własnie.. jaki budżet?
jacoslavgth
10-04-2008, 11:59