Zobacz pełną wersję : Odbitki wielkoformatowe!
Witam;)
Mam takie pytanie do znawców bo z tej dziedziny jestem absolutnie zielony...
Potrzebowałbym zrobić odbitkę około około 4m na 3 "coś" ma to być taka foto tapeta, i mam takie pytanie jak to najlepiej i najtaniej zrobić, będzie to oglądane z bliska więc jakoś musi być bardzo dobra.
Narazie wymyśliłem tylko aby to wykonać moją mamiyą C330 potem na skan i gdzieś do druku, jak wygląda jakoś w takich przypadkach?
lub też wypożyczyć jakąś cyfrę tylko co? takie zabawki jak hasselblad na pewno odpada za drogo, co i za ile?
hmm...ktoś mi jest w stanie pomóc?
.pozdrawiam!
Łukasz
Wszystko zależy od budżetu. Co do wydruku to ploterek pigmentowy, lub dobry solwent, ale ten ostatni śmierdzi :(
jAZZ proponuję zrobić tak. Weź jakiegoś cyfraka np. D80 zrób zdjęcie. Powiększ je do formatu jaki potrzebujesz. Wytnij fragment zdjęcia z zachowaniem skali. Z tego wycinka zrób próbny wydruk i zobacz czy jakość cię zadowala. Jeżeli tak masz po problemie. Po co się pchać się w analoga i skany (koszty). Pisałem kiedyś na forum o tym, że można z cyfry ciągnąć spore powiększenia. Wydruk pigmentowy. Zapewni trwałość odbitki. U mnie w mieście wydruki tego typu kosztują ok. 90.00 zł za m2
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=43288
MOTYL - nie wiem co dokladnie jest z ploterami ale byłem w krakowskim "labie" przygotowywałem zdjęcia do wydruku pod wystawę zdjęć podwodnych (duże nacycenia czerwieni niebieskich fioletw i pomarańczy)
Najpiekniejsza próbka - gloss plus tusz
Najtrwalsza próbka - mat + pigment + folia UV
ale:
Gloss z tusz - facet powiedział mi szczecze że Magenta po 2-5 miesiącach ez pokrycia UV pójdzie w żołcie - przez co zdjęcie straci na walorach
Mat+pigm+UV - niby fajnie ale nie ma tego czegoś - połysku - jak i pigment nie daje nasyceń o które mi chodziło...
Jeżeli któś ma dostęp do innych lepszych i trwalszych wydruków na ploterach PROSZĘ o kontakt do nich...
Paweł