Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lampa SB-28 + nikon d40

flo
08-04-2008, 12:00
Witam! co myślicie o zestawie lampa sb-28 i nikon d40 ?
jestem zielony w tym temacie chciał bym sie dowiedzieć czy lampa będzie działać na stopce i w jakich programach (tylnia kurtyna itd) czy można ja podłączyć również kablem z aparatem ?

flo
08-04-2008, 12:01
Lub vivitar 285hv:)

kronos28
08-04-2008, 12:23
w obu przypadkach nie bedzie iTTL - w SB28 tylko automatyka lampy tak samo i w Vivitarze (budowa tej lampy jest prosta jak konstrukcja cepa) no i oczywiście manual. Vivitar 285HV jest dostosowaną wersją, starej dobrej lampy 285, do korpusów cyfrowych (niskie napięcie synchronizacji). No i oczywiście tryb manualny w obu przypadkach.

flo
09-04-2008, 10:16
yhy dziękuje za odp !

A może polecicie mi jakaś lampę do 400zł która by odpowiadała mojemu nikonowi d40
chodzi mi o taka z której będę zadowolony :)?

Tomson
09-04-2008, 11:04
Używałem przez krótki czas SB-28DX z D80. Dało się, ale... Przy świetle odbitym od sufitu trzeba było wprowadzać kompensację... w paru innych sytuacjach też. W końcu wyglądało to tak, że w pomieszczeniu, w którym miałem robic zdjęcia robilem zawczasu zdjęcia próbne, porównywałem rezultaty i leciałem na trybie A lampy z wprowadzonymi zmianami (taka "kompensacja" za pomoca podawania innego ISO). Było OK, ale bardzo niewygodnie.
SB-400 da się kupic w Twoim budżecie. Poczytaj opinie o tanich tumaxach z iTTL - na forum nie zawsze wyrażano sie o nich pochlebnie.
SB-400 ma dwa plusy - iTTL i niska cena. Ale pomiędzy nia a SB-600 jest przepaść jeżeli chodzi o wygodę. Pomiędzy SB-800 a SB-600 aż takiej róznicy nie ma. Lepsza lampa da ci więcej niz lepszy obiektyw.

kronos28
09-04-2008, 13:11
tumaxa i sb400 odradzam

O Tumaxach sporo napisano tutaj - poczytaj. Też przerabiałem Tumaxa i nie jest to sprzet wart polecenia - błyska jak chce, opanowanie błysku odbitego to istna sztuka.