PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę, rozwiążcie mój dylemat

PD71
03-04-2008, 13:27
Mam spory dylemat z którym nie potrafię sobie poradzić, stąd prośba do Was. Nie znam się niestety zupełnie na oświetleniu studyjnym, a podejrzewam, że jest mi potrzebne. Dziwnie to trochę brzmi, ale do rzeczy.

Chciałbym robić ciekawe portrety swojemu 3-letniemu synkowi. Łobuziak jest ruchliwym chłopięciem, ale jak go czyś zainteresuję (jakichś film, książeczka, wycinanka, malowanie itd.), to pojawiają się fantastyczne momenty na uwiecznianie takich scen. I teraz mój dylemat. Czy uważacie, by robić ciekawe zdjęcia (chodzi mi o oświetlenie, a nie kadrowanie) wystarczy dobra lampa błyskowa (np. SB800, względnie SB600) z dyfuzorem (dodam również, że ściany i sufity mojego mieszkanka są w białym kolorze, więc dobrze odbijałyby światło), czy jednak powinienem myśleć o zaaranżowaniu sobie jakiegoś mini studia fotograficznego, gdyż efekty byłyby niewspółmierne do uzyskiwanych przy pomocy lampy? Jeśli ten drugi wariant, to co polecilibyście na początek przy kompletowaniu takiego studia? Mam D80 z obiektywem 18-70 i nie chciałbym wydać więcej niż 1000 zł.
Z góry dziękuję za Wasze sugestie.

bonnum
03-04-2008, 14:15
Najlepsze portrety jakie udało mi się zrobić to zdjęcia przy świetle z okna.
Nie zaszkodzi dokupić statywu do Twojej lampy i parasolki.

GSK
03-04-2008, 14:41
Witam,

też chciałbym podłączyc sie do tego wątku. Właśnie od jakiegoś czasu chciałbym spróbowac sił w fotografii studyjnej i myślę o urządzeniu mini studia foto w domu. Oczywiście najprosciej byłoby zakupic jakiś cały zestaw profesjonalnych lamp, ale jak wiadomo to trochę kosztuje.

Myślałem o klilku alternatywach:

1. Budowa na bazie świateł żarowych zamiast błyskowych (pełno różnych typów dostępnych w przystępnych cenach),

2. Budowa na podstawie lamp nikona (mam już jeden sb600, kupno drugiej byłoby lekkim naciąganiem budżetu ale pewnie bym to jakoś przełknął),