Zobacz pełną wersję : D80 - dylmat zakupu :)
Przywitam sie najpierw. Dzień dobry :)
Nowy jestem i nie tylko na tym forum, nie tylko w kwestii NIKONa ale przede wszystkim nowy jeżeli chodzi o fotografie, która nie jest zwykłym klikaniem kompaktem. Jednak nie do końca nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o fotografie bo od kilku lat interesuje się - nadal jednak amatorsko - edycją fotografii itp.
Nadszedł moment że mój poczciwy, leciwy kompakcik - Canon PhotoShot A200 w zasadzie antyk - przeszedł na emeryturę. AF powiedział basta, a zdjęcia i tak robią się wtedy kiedy chcą. Przeraziło mnie też że w komórce mam aparat z większą matrycą :D
Stwierdziłem że czas kupić coś o czym już od dawna marzyłem czyli cyfrową lustrzankę. Jeszcze niedawno kojarzyło mi sie to z wydatkiem porównywalnym z zakupem używanego autka klasy A, ale teraz marzenia stały sie bliższe. No ale dosyć epickiego wstępu. Z rozmów z ludźmi już siedzącymi w fotografii, i przekopaniu internetu doszedłem do wniosku że kupie NIKONa. Przede wszystkim często mówiono mi że jak zestaw (bo na tyle mnie stać) to tylko NIKONa, na pewno wielu z Was sie ze mną zgodzi :D Chwila kalkulacji i sprawdzeniu zasobności portfele wybrałem zestaw D80 + obiektyw 18-70. Żeby tutaj nie wyjść na totalnego zieleniaka to trochę zaczerpnąłem informacji aby to wiedzieć co w ogóle oznaczają te wszystkie wartości przy obiektywie. Mimo wszystko chciałbym abyście mi powiedzieli czy dokonałem dobrego wyboru.
W zasadzie fotografować będę wszystko, ale głównie ludzi, małe pomieszczenia, czasem krajobrazy, fotografia artystyczna i wszystkiego rodzaju dziwactwa które będą pomocne do tworzenia grafiki użytkowej (tworzenie stron www, plakatów, reklam).
Poza tym mam pytanie gdzie kupić taki zestaw. Czy wierzyć sklepom internetowym (zainteresowała mnie oferta z cyfrowe.pl), czy może jednak poszukać w sklepach?
Zaznaczam że prawdopodobnie aparat stanie się jednym z podstawowych narzędzi pracy.