PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o barwy w D300 i CNX

awedpk
01-04-2008, 23:25
Witam,

Na wstępie zaznaczam ze jestem amatorem i właśnie przesiadłem sie z D70 na D300. Eksperymentuje właśnie z ustawieniami i próbuje uzyskać podobne efekty jak w D70. Jak na razie to nie widzę znaczącej różnicy jeżeli chodzi o jakość zdjęć szczególnie szumy jakie są widoczne przy dużych powiększeniach ISO 200 ale jak sądzę to jest kwestia ustawień do których jeszcze dojdę ale to nie jest tematem pytania.
Pytanie 1 :
W jaki sposób zbudować własną krzywą barw jeżeli po zrobieniu zdjęcia jest ono trochę np. za ciemne to po poprawkach w CNX już tego zdjęcia nie pobiera jako przykładowego zdjęcia do ustawień krzywych. Jak wiec można ustawić krzywą kolorów jeżeli całe zdjęcie jest do poprawy. Czy to tylko działa tak że do krzywych kolorów pobierane jest zdjęcie surowe NEF bez korekt. Jeżeli tak to czy należy brać zdjęcie do budowania krzywych kolorów takie które jest nienagannie naświetlone i takie w którym nie trzeba już robić żadnych korekt.
Pytanie 2:
Czytając posty o zabarwieniu skóry na czerwony kolor zaczynam wątpić czy aby nie jestem daltonistą i zaczynam się dopatrywać tego na zdjęciach. Czy mogę prosić o więcej wyjaśnień.

pacyf
01-04-2008, 23:32
Pytanie 2:
Czytając posty o zabarwieniu skóry na czerwony kolor zaczynam wątpić czy aby nie jestem daltonistą i zaczynam się dopatrywać tego na zdjęciach. Czy mogę prosić o więcej wyjaśnień.

ad.2
Ten daltonizm to chyba jest zaraźliwy. Ja również nie mogę się doszukać na swoich zdjęciach z D300 przebarwień. Chyba mam walniętą puszkę :)

awedpk
05-04-2008, 23:17
Witam,

Czy nikt mi nie potrafi odpowiedzieć na pytanie nr 1.

ekonet
05-04-2008, 23:22
Nie zadałeś ani jednego pytania...

Marcin T
06-04-2008, 05:30
Pytanie 2:

Nikt Ci nie powie czy jesteś czy nie jesteś daltonistą, czerwień u mnie wygląda jak poniżej. Grunt, to nie robić dramatu tylko szukać rozwiązania.

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://imageshack.us)