PDA

Zobacz pełną wersję : D300 - początkujący prosi o pomoc EKSPERTÓW

delgacento
05-03-2008, 21:43
Witam wszystkich SPECÓW.

Jestem świeżakiem na tym forum i chciałbym poprosić wszystkich szczęśliwych posiadaczy D300 o podstawowe info na temat tego cudeńka. Jestem amatorem, który "w miarę" potrafi obsługiwać tylko kompakty i na tym niestety moja wiedza i umiejętności się kończą :-/ Od jakiegoś czasu, w miarę możliwości finansowych zacząłem składać zetaw, mówiąc dosadnie, rzucający mnie na BARDZO GŁĘBOKĄ WODĘ, oby nie za głęboką ;-)
Chciałbym poprosić wszystkich SPECÓW I EKSPERTÓW o info; od czego zacząć, tzn jakie KUPIĆ OBIEKTYWY, CZY JEST SENS KUPOWAĆ PIERŚCIENIE DO MAKRO (PN-11, PK-11A, PK-12, PK-13) nie chcąc inwestować w obiektyw MAKRO, czy wcześniej wymienione pierścienie będą współpracować z D300 i z jakimi ewentualnie obiektywami??, czy do D300 można "instalować" wyłącznie obiektywy DX przeznaczone do LUSTRZANEK CYFROWYCH ?? Czy w związku z powyższym zadziała obiektyw: Nikon - 50MM F1.4 AF D - Ø 52 mm (stałoogniskowy, bez znacznika DX :-/ )
Do czego konkretnie służą poniższe;
N 17-55/2,8 AFS
N 70-200/2,8 VR AFS
Wiem już, że wyżej wymieniony "Nikon - 50MM F1.4 AF D - Ø 52 mm" to portretówka i warto ją mieć, tylko czy zadziała a jeśli tak to czy będą jakieś ograniczenia i w tym przypadku i w przypadku innych obiektywów, etc
Nadmienię, że posiadam już obiektyw: AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3,5-5.6G IF-ED, tyle, że nie wiem do czego tak naprawdę się nadaje :-/