PDA

Zobacz pełną wersję : nie wiem co wybrac, prosze o pomoc

piotr_nik
03-03-2008, 21:02
Witam wszystkich, planuje zakup lustrzanki w granicach 2000zl poczatkowo bylem zainteresowany Olympusem E510 moze E410, czytajac dziesiatki stron z forami, zaczalem interesowac sie Sony A100/A200 a wczoraj kumpel zaproponowal mi Nikona D40. Jestem calkowitym amatorem i nie wiele wiem o sprzecie. Prawdopodobnie Wy jako posiadacze nikonow bedzie probowali przekonac mnie do D40, a jesli juz tak to dlaczego? i co sadzicie o tych wyzej wymienionych? interesuje mnie fotografia portretowa i krajobrazy, z naciskiem na ta pierwsza. obecnie nie wchodzi w gre kupno dodatkowego obiektywu, wiec musze zadowolic sie kitowym, prosze o pomoc, i dzieki z gory! Piotrek

mini21
03-03-2008, 21:04
A ja ci odradzam D40.
Alphy 200 nie znam, a o Olkach sporo pozytywnych opini słyszałem.

piwkoo
03-03-2008, 21:16
Ja D40 też odradzam :)
Polecałbym jednak kupić D50, świetna pucha. Kolorki wychodzą z niej "jak z bajki" :D No może troszkę przesadzam, ale jak bym miał wybór między D50 a D40 to nawet chwili bym się nie zastanawiał.
Może warto popatrzeć nad używkami? Np D70s u nas na giełdzie w cenie ok 1200zł a to świetna pucha :)
Lustrzanek Olka nie znam, jedynie kompakty - one są oki :)
Sony niestety jak dla mnie odpada.

mpwt
03-03-2008, 21:23
interesuje mnie fotografia portretowa i krajobrazy, z naciskiem na ta pierwsza.

Ok, czyli jeśli wiesz jakie obiektywy chcesz stosować do portretu czy krajobrazu to proponuję Ci abyś przejrzał ofertę obiektywów do każdego z tych systemów (ceny nowych, używanych, ich dostępność), lampy błyskowe i zobaczył jak to wypada dla każdego ze wspomnianych systemów. W przypadku Nikona D40 musisz pamiętać, że auto focus będzie działał tylko z obiektywami Nikkor oznaczonych jako SWM a w przypadku Sigmy HSM. Inaczej tylko ręcznie będziesz mógł ostrzyć. Kiedy zrobisz takie porównanie przemyśl jeszcze raz :)