PDA

Zobacz pełną wersję : Nie robi zdjęć z bliska

trespasser
25-02-2008, 20:51
Jestem totalnie początkujący, więc nie śmiejcie się, proszę. Na urodziny dostałem d80 i niby wszystko ok ale nie robi zdjęć z bliska :( Tj. z bardzo bliska. A tak to robi normalnie. Jeśli bardzo zbliże obiektyw do obiektu to nic się nie uruchamia i widnieje tylko symbol r11(nie miga) oraz symbol błyskawicy (lampa?) Czy coś z nim nie tak czy to ja jestem głupi i coś trzeba przestawić? Prosze o pomoc. Bardzo proszę.

kronos28
25-02-2008, 20:54
1. przeczytaj instrukcje

2. minimalna odległość ostrzenia - tyle ci podpowiem...

3. z aparatem jest wszystko ok - zawodzi użytkownik

ziuteczny
25-02-2008, 20:55
symbol błyskawicy oznacza, że należy się odnieść do Intrukcji obsługi. Ostrzegam, że po wyświetleniu symbolu blyskawicy 50 razy aparat blokuje się na tydzień i wyświetla piorun. Jak wyświetlisz piorun 5 razy to aparat kompletnie się blokuje i trzeba do serwisu. Koszt odblokowania 1000zł.

jacoslavgth
25-02-2008, 20:56
1. przeczytaj instrukcje

dodam tylko: instrukcje obiektywu :)

Nekosh
25-02-2008, 20:58
jak nie robi też z daleka to trzeba do serwisu nikona odsyłać :)

kronos28
25-02-2008, 20:59
dodam tylko: instrukcje obiektywu :)

jedną instrukcję dwie instrukcje :) :mrgreen:

trespasser
25-02-2008, 21:02
1. przeczytaj instrukcje

Dziekuję bardzo za szybką odpowiedź. Niepokoi mnie to strasznie że nowy aparat a już nie działa.
Przestraszyłem się, bo w instrukcji r11 to błąd i zalecają zgłosić się do punktu. No ale ten symbol nie miga.
Jeszcze tylko jedno pytanie, to znaczy, że nie zmuszę aparatu do zrobienia zdjęcia z bardzo bliska jeśli pewne ustawienia są nieodpowiednio ustawione? Nie zrobi zdjęcia i kropka?
I jeszcze pokrętło wizjera ostrości bardzo ciężko chodzi. Tak musi być? Prawie wcale się nie rusza.
Dziekuję jeszcze raz, że ktoś głuptakowi zechce pomóc

tomtytus
25-02-2008, 21:03
Kurde, współczuje...jak pech to pech...