PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki compact?

popi
11-02-2008, 12:50
Witam,

nie mam doświadczenia z compactami a chciałbym mieć cuś takiego "cały czas" przy sobie, żeby nie tachać całego foto-inwentarza...

Zależy mi na dobrej jakości obrazu przy niskich czułościach (krajobrazy), szerokim kącie (np.24), dobrym szkle (czy w tej klasie można użyć takiego określenia?), uszczelnieniu... Gładki obraz przy wysokim ISO to już chyba marzenia ściętej głowy?

Rozpatruję CG9 ale chciałbym poznać Wasze opinie odnośnie Nikona; czy dysponuje podobnym/lepszym compactem od C?

A może macie jakieś doświadczenia z podobnym sprzętem innego producenta? Nie upieram się przy N lub C...

Poradźcie,

Piotr

PS.Nie wchodzi w grę żadna "hybryda", typu Fuji S9600!

turbo
11-02-2008, 13:08
Seria G już też nie jest mała. Jeśli faktycznie podręczny to moze Canon IXUS 860 IS? Ma szkło 24mm. Ale jak się spisuje to nie wiem, natomiast sam szeroki kąt w tej klasie aparatów jest wyjątkiem. Zazwyczaj startują od 36mm. Ew sony seria W80/90/120.

CZOLG
11-02-2008, 14:37
Ricoh GR,

Stałoogniskowy ekwiwalent 28mm, bardzo mały i poręczny, niestety szumi mocno, nawet na niskich ISO.
Gr II ma jeszcze wbudowany sztuczny horyzont, do landszaftów bardzo przydatne. Ponoć też mniej szumi od GRI.

Michu
11-02-2008, 21:01
Fuji Big Job

popi
12-02-2008, 14:02
w/w obejrzałem, poczytałem i nie podchodzą mi...

A z NIKONÓW nic na miarę G7/G9?

Maciex
12-02-2008, 16:57
w/w obejrzałem, poczytałem i nie podchodzą mi...

A z NIKONÓW nic na miarę G7/G9?

jest, ale w testach wypada słabiej :(

http://www.optyczne.pl/63.1-Test_aparatu-_-Wstęp.html

Zwykle w kompaktach Nikon wypada słabiej od Canona.
Ale jeśli Ci się spodoba to na pewno jakiś bardzo zły nie jest...

EDIT: a patrzyłeś na Panasoniki (mają szeroki kąt i wypadają nieźle w testach)?

popi
12-02-2008, 21:25
Na razie oglądam fotki z www.pbase.com ale nie wiem czy mogą być one źródłem miarodanej opinii...