PDA

Zobacz pełną wersję : Głębia ostrości

bolero
26-02-2006, 17:33
Jestem amatorem fotografii i noszę się z zakupem nowego aparatu. Mam pytanie, dlaczego lustrzanką idzie uzyskać małą głębię ostrości a kompaktem nie. Nie ukrywam ze wolał bym kupić wysokiej klasy kompakt ale dowiedziałem się od znajomego że nie uzyskam w zdjęciach portretowych tak małej głębi ostrości jak lustrzanką. Bardzo proszę o pomoc i wytłumaczenie tego zagadnienia.

Lolas
26-02-2006, 17:45
Tu znajdziesz odpowiedz:
http://www.e-cyfrowe.pl/aparaty/tresc_abc.php?id=154

kwasik
26-02-2006, 18:33
bolero, dużo madrych rzeczy jest napisane w artykule podrzuconym przez Lolasa, generalnie liczy sie głebia ale i bokeh. rozne szkla do lustrzanek daja rozny bokeh, czyli sposob odwzorowania tła i to tez jest w sumie wazne. poza tym obiektywy portretowe inaczej rysuja niz uniwersalne i na to tez trzeba zwrocic uwage. generalnie foto lustrzana daje wiecej mozliwosci niz kompaktowa

imot
26-02-2006, 20:42
ale rada ostrzenia na nos chyba nie jest zbyt celna...:)

bolero
27-02-2006, 13:05
Bardzo dziękuje kolegom za odpowiedz. Oczywiście o dobraniu wartości przysłony jak i ogniskową obiektywu wiedziałem, problem jak dobrze zrozumiałem jest w montowanych małych sensorach w kompaktach. Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie które poruszył kolega “kwasik”- “obiektywy portretowe inaczej rysują niż uniwersalne”. Przeglądając dane techniczne nie ma informacji o tym który obiektyw jest wskazany do portretów a który nie. Więc moje pytanie które to obiektywy portretowe? Wiem ze dla bardziej zaawansowanych to może śmieszne pytania ale jak juz pisałem zaczynam zabawę z fotografią.

kwasik
27-02-2006, 13:13
generalnie stałoogniskowe np nikkory 50, 85mm, do portretow ew. moga tez sie nadawac dobre jasne tele: np 70-200 sigmy, stałki typu 180 mm tez swietnie rysuja. co kto lubi i tak dalej i tak dalej

andrzej500
28-02-2006, 09:26
bolero