Zobacz pełną wersję : D 70s -jaki obiektyw
Witam
Jestem poczatkujacym w fotografi.Bardzo bede wdzieczny jak podpowiecie mi jaki mam zakupic obiektyw i jak zauwazyłem mam soft orginalny 1,0 wiec skad pobrac nowy 2,0 bo na stronie Nikona pl nie wiem skad pobrac.Posiadam nikon d 70 s z obiektywem nikkor 18-70. Do tej pory amatorsko zrobilem ok 3000 zdjec i jak zauwazylem w tych fotkach brakuje duzo...Fotki z pleneru sa ok ale z sali np gdzie oswietlenie jarzeniowe sodowe itp nie zawsze jest ok z lampa sb 800.Pewnien fachowiec bo juz kupe lat robi fotki podpowiedzial iz to wina obiektywu dlatego takie moje pytanie.
stachmuszel
06-02-2008, 20:24
N18-70 to dobry obiektyw, w zestawieniu z D70s i SB-800 generuje bardzo dobre fotki. Przypuszczam, że masz problem nie z obiektywem, tylko z balansem bieli.
Pozdr!
Mozliwe gdyz jedne sa ok z kolorami a inne jakby balans chwycił nie biel a inny kolor braz zółte itp.Balans jest na auto ustawiony .tego problemu nie ma jak juz wspomnialem w plenerze.
octavarium
06-02-2008, 20:39
Witam
JDo tej pory amatorsko zrobilem ok 3000 zdjec i jak zauwazylem w tych fotkach brakuje duzo...
Czyli, że po trzecim tysiącu przestajesz być amatorem?
To nie wina 18-70, bo jak kolega wyżej zauważył, to całkiem sprawne szkiełko dla amatora i jego początków przygody z fotografią.
Z tego co pamiętam, to soft do D70s jest jeden... ten w aparacie (do D70 był nowszy)
Oprócz szkła, które odpowiada za jakość fotografii jest jeszcze kwestia fotografa i jego postrzegania rzeczywistości otaczającej go.
Fachowiec zdaje się zapomniał, że robi zdjęcia "kupę lat" i chyba chce wszystkich równać, do swoich umiejętności.
BB będziesz sobie mógł "zrobić", jeśli będziesz zapisywał w NEF-ach.
Ksiazkiewicz
07-02-2008, 18:42