PDA

Zobacz pełną wersję : polonez, cieman sala, ciemne stroje i D200

Agraf
28-01-2008, 12:58
Słowem wstępu, jestem "lamerem" fotograficznym, D200 i 18-200 vx i sb800 kupiłem ok 3 m-cy temu, niestety kończył się sezon i nie miałem za bardzo okazji, żeby pouczyć się w trudnych warunkach oświetleniowych, zajmuję się montażem filmów(głównie imprez okazjonalnych ale nie tylko), pracę z aparatem bez lampy załapałem w miarę szybko, praca z lampą właśnie sprawia mi problem, a mianowicie:
1) czytałem troszkę o pomiarach światła, ale niespecjalnie wiem, kiedy się który przydaje?
2) no i mój główny problem, czasami nie doświetlam, a czasami prześwietlam, o ile radze sobie w czasie tańca, gdzie nie muszę robić szybko i dużo zdjęć, mam czas na korektę lampy, to problemem dla mnie był polonez, aparat wziąłem tak przy okazji filmowania, postanowiłem się trochę pouczyć, mój pierwszy polonez wyszedł beznadziejnie! sala dość ciemna, młodzież ubrana w ciemne stroje, wszyscy chłopcy w czarnych garniturach, ustawiłem ekspozycję na f5,6 1/50s iso 640, pomiar światła matrycowy, lampa w trybie ttl, na krótko przełączyłem w ttl-b, domyślam się, że światłomierz aby rozświetlić czerń garniturów podbił światło, niestety przepaliłem twarze ok 1/3 zdjęć, panikując próbowałem wielokrotnie dokonać korekcji lampy twarze nie były przepalone, ale ciemne stroje i tło trochę ginęły w mroku, jak poprawnie zrobić zdjęcia w takiej sytuacji, aby nie stracić tła, nie przepalić twarzy? Proszę o pomoc i wyrozumiałość!!!

jacek.gold
28-01-2008, 13:18
dodaj jeszcze jedno "normalne" żeby mieć punkt odniesienia

ADAS
28-01-2008, 13:25
Lampa prostpo w papę? Czy może lepiej by było uniesiona 45 stopni lu z jkąś mydelnicznką czy dyfuzowem.

wrrum
28-01-2008, 13:44
Nie rozumiem problemu, po co ciągle zmieniać korekcję lampy :-? ?