PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia breakdance

Morfeusz
17-01-2008, 12:54
Witam. Jestem początkującym fotoamatorem. Niedawno wymieniłem kieszonkowy aparacik na taki zestaw: D80, 18-200 3.5-5.6 vr, SB-800, jeszcze nie do końca go rozpracowałem. Mój kuzyn tańczy breakdance i poprosił mnie żebym w niedziele zrobił mu kilka zdjęć podczas treningu. Problem w tym, że trening jest w słabo oświetlonej sali. Dlatego też obawiam się tej "sesji" i proszę Was o jakieś porady. Z tego co wyczytałem to ustawienia powinny być następujące:
- AF-C
- punkt mierzenia ostrości na środku
- przysłona max 5,6
- czas na początek 1/400 (jeżeli światło na to pozwoli to krótszy)
- iso - max 640 (nie chciałbym używać zbyt wysokiego żeby nie było za dużo szumów)
Ponieważ będzie to trening to mogę podejść bardzo blisko do tańczących, dzięki temu mogę używać lampy błyskowej.
Niestety jeszcze nie opanowałem obsługi tej lampy i niektóry informacje podane na wyświetlaczu są dla mnie zagadką. Dlatego chyba ustawię ją w trybie TTL BL i będę się modlił żeby dobrze wyszło. No chyba że mi coś doradzicie albo podacie jakiś link. Byłbym wdzięczny za wszystkie porady co do ustawień.

Pozdrawiam

Vodafone
17-01-2008, 12:59
Nie ten dział - powinno to być raczej w dziale : Foto - technika

Morfeusz
17-01-2008, 13:38
Sorki. Myślałem, że na początku dostanę jakieś porady i później wrzucę fotki. Proszę moderatora o przeniesienie wątku do odpowiedniego działu.

prz3mo
18-01-2008, 12:30
Jedno jest pewne, jesli to ciemne pomieszczenie to bedziesz chyba zmuszony używać lampy..
Szkło nie za jasne i nie da sobie chyba rady bez lampy, a czasy musisz stosowac dosc krotkie by zamrozić "ruch". Tymbardziej, ze nie chcesz wysokiego ISO..
Masz cos takiego jak tryb FP (włącza sie to w menu body). To czas synchro z krotkimi czasami, minus jest taki, ze lampa błyska z mniejsza mocą, ale mozesz podejsc w miare blisko wiec powinienes dac rade... Warto tez pomyslec by czymś rozproszyć swiatło.