Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : składam kompa, proszę o poradę.

Jacek B.
15-01-2008, 11:52
Witam.
Nie znam się za bardzo ale dostałem taką ofertę.
Mam dwa dyski które są na ATA (szeroka taśma) i to bym chciał podłączyć do nowego kompa, razem mają 300 GB
a za 1000 zł do tego mi oferują:
1. Intel Core 2 Duo Core Duo 4500 (2 GHz. 2MB cache) - czy można to podkręcić, czy może to już jest sporo i nie potrzeba?
2. Grafika Giforce 256 mb 400 MHz
3. Płyta główna gigabate P35
4 Pamięć DDR2 2Gb 800 MHz

Obudowę i wiatraki mam.
W tej chwili mój komputer to procesor jedno rdzeniowy AMD 1,6 i pamięć DDR1 2Gb ale z programem lighrt room działa wolno. Myślę że problemem jest tu procesor i dlatego chcę to zmienić. działanie programu w momencie obróbki jest znośne ale i tak o wiele wolniejsze niż rawshooter. Czy po zmianie procesora i reszty tak jak opisałem uzyskam płynną i komfortową pracę? W grę wchodzą RAWY z D300.

Pozrawiam

Ram
15-01-2008, 12:04
Więc z tego co rozumiem wymieniasz wszystko oprócz obudowy?:) Bo wentylator do AMD najprawdopodobniej nie będzie pasował do Core 2 Duo. Dyski dość wolne jak na Core więc to one będą tu najsłabszym ogniwem i będą zwalniały prędkość przetwarzania (może jeszcze napisz jaki ich cache i jakie dyski?). Jako dodatkowe do przechowywania danych były by ok więc można zostawić, ale systemowy przy takim sprzęcie wypadałby juz być na SATA2. Co do core 2 Duo i 2 Gb DDR2 to spokojnie powinny dać radę do tych zastosowań.

puchbeary
15-01-2008, 12:18
procek - 389,00
karta - max 200,00
płyta - 298,00
pamięć - +/-170,00
wychodzi że się opłaca :D

Lightroom ma chyba niezbyt duże wymagania sprzętowe w porównaniu do choćby PSCS3. Cos kojarzę o 700 mb Ramu i procesorze P4. Myślę że problemem jest wielkość plików wynikowych RAW z D300.

Gawronnek
15-01-2008, 12:43
właśnie zrobiłem podobną modyfikacje sprzętu:
- procesor AMD Athlon 64X2 4000 (chodzi bez problemu na 250x10,5 zamiast 200x10,5)
- dysk HDD Seagate 250MB
- płyta Asus M2A-VM