PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z konfiguracja :(



lasuch3
13-01-2008, 20:27
witam
mam mały problemik, ponieważ w fotografi jestem zielony i nie potrafie odpowiednio skonfigurować posiadanego przeze mnie sprzetu a jest to nikon D80 obiektyw AF-S NIKKOR 17-80mm. Oświetlenie to
http://fripers.pl/product_info.php/info/p233_2xFREE_BASIC_68_UMB.html
plus
http://fripers.pl/product_info.php/info/p223_Adapter_wyzwalajacy.html
(mam nadzieje ze nie bede posądzony o reklame)

Pierwszy problem jest taki ze nie potrafie wyzwolic drugiej lampy,sprzedawca powiedzial mi ze druga powinna się wyzwalać automatycznie ponieważ tą pierwsza podłaczam tym adapterem ale tak sie nie dzieje i włącza sie tylko ta podłaczona, może dlatego ze źle ustawiam te lampy

Drugi problem jest taki że zdjecia robie z odklegośći okolo 1,5 m i wychodza one bardzo jasne praktycznie sam błysk widać dopiero jak ustawie przesłone na max czyli 22 zdjęcie wychodzi w miare ale i tak nie jest takie jak powinno być ponieważ bez oświetlenia studyjnego tylko z wbudowana lampa błyskową aparat robi lepsze zdjęcia.
Lampy z tego zestawu nie maja możliwosci regulacji mocy i może dlatego tak się dzieje ale też nie potrafie wyzwolić tej drugiej lampy.

Z góry dziekuje wszystkim za odpowiedzi które pomogły by mi w konfiguracji tego sprzętu

tumiwisizm
13-01-2008, 22:07
jesli nie wiesz czy przypadkiem fotocela jest trzepnieta w ktorejs z lamp - to podlacz je obie do pradu, ustaw naprzeciwko siebie i nacisnij na lampie 1 przycisk test - lampa 2 powinna zaswiecic. pozniej nacisnij test na 2 i zobacz czy 1 zareaguje.

jesli masz za jasno to najprosciej jest obnizyc ISO. to zawsze pierwsze co powinienes robic.
w dalszej kolejnosci sa zwiekszanie przeslony oraz zwiekszanie odleglosci obiekt-lampa. taki tip - sila swiatla maleje w kwadracie - czyli jesli podwoisz odleglosc to sila maleje 4 razy.
inne metody na twoja bolaczke to - przepuszczenie swiatla przez parasolke, odbicie jej od sciany, sufitu, styropianu. cokolwiek.