Zobacz pełną wersję : Tani analog na początek
Powoli dojrzewam aby w torbie mieć analoga i także na nim uwieczniać obrazy po zrobieniu fotki cyfrakiem.
Wystarczy body z jednym szkłem ( mały zoom lub stałka ) Jedyny analolg jaki miałem w ręce to Zenit i było to jak miałem 15 lat :-) tak więc jestem kompletnie zielony. Co kupić w sensownej cenie ? Ma być względnie niedrogo ale na tyle dobrze, żeby efekty nie były mizerne.
przemo_k
12-01-2008, 22:09
Polecam F-601 AF - jedyna wada to zasilanie bateri CR123 bodajże :(
ewentualnie F-801s - ponadczasowy, pancerny, nie zdarcia
nie powinienes wyda wiecej jak 250-300 zł
Jakiś czas temu kupiłem F-601 za... 49 zł. I spisuje się świetnie, zrobiłem nim dopiero 2 rolki ale jestem więcej niż zadowolony. Bateria [CRP2] kosztuje ok 12 zł z przesyłką [allegro].
invictus
12-01-2008, 22:20
proponuje przeczytac: http://www.fotografuj.pl/Article/Historia_migawek_Nikona_od_modelu_I_do_F6/id/90
i samemu wybrac :)
wg mnie F90 (N90)
Ja nie tak dawno kupiłem F601 i na razie pozostanę mu wierny :)
sokrates
12-01-2008, 22:35
jak chcesz bawić się w slajdy to tanio nie będzie :-) poza tym nie wpakuj się w żadne półśrodki typu F50/55/60/65. z dwucyfrowych to F80/90x albo 601/801s.
Co kupić w sensownej cenie ? Ma być względnie niedrogo ale na tyle dobrze, żeby efekty nie były mizerne.
F80
jak chcesz bawić się w slajdy to tanio nie będzie :-) poza tym nie wpakuj się w żadne półśrodki typu F50/55/60/65. z dwucyfrowych to F80/90x albo 601/801s.
Ale te półśrodki to właśnie tanio, łatwo i przyjemnie. Jeśli chodzi o body Nikona to zaczynałem od F55 (a przygodę z fotografią zacząłem od Zenita ET, potem Eos 300) i to chyba najprostsza najtańsza lustrzanka, trochę zabawka. Kupiłem ją bo zbierałem na F100 i nic pośredniego nie chciałem mieć (bo nie miałbym może wtedy takiej motywacji aby odkładać na F100). Jak masz ciut więcej to poluj na Nikon F80.
P.S. A dlaczego puszka do slajdów ma być niby droga?
sokrates
13-01-2008, 10:09