PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki zestaw bardziej opłacalny?

leehooker
29-12-2007, 19:29
Zastanawiam się nad kupnem cyfrowej lustrzanki.
(wczesniej przez pare lat fotografowałem analogiem i zwykłą cyfrą)

Co będzie bardziej opłacalne:

1. D80 + 18-200mm VR

czy

2. D200 + 17-70

To taki zestaw "na teraz", ponieważ nie wiem po jakim czasie uda mi się kupić dodatkowe szkło.

Z góry dzięki za odp.

legologo
29-12-2007, 19:39
A ja bym sugerował D80 + 18-70 + 70-300 VR.

Napisz co chesz focić. Jeśli jesteś amatorem to pewnie nie wykorzystasz możliwości D200, a w takim przypadku zdecydowanie lepiej zainwestować w lepsze szkła.

leehooker
29-12-2007, 19:52
Tak, jestem amatorem. Narazie "bawię" się fotografią.

(link do mojego skromnego portfolio http://leehooker.carbonmade.com )

Mam szansę w najbliższym czasie pracować w studio.

..........

18-70 + 70-300VR niestety wyjdzie "troche" drożej.

Maciex
29-12-2007, 20:50
Tak, jestem amatorem. Narazie "bawię" się fotografią.

(link do mojego skromnego portfolio http://leehooker.carbonmade.com )

Mam szansę w najbliższym czasie pracować w studio.

..........

Bardzo ciekawe portfolio :)

Kurczę, trudne pytanie - zdjęciowo dużo więcej D200 nie osiągniesz - to jest na pewno lepsza puszka, bardziej pancerna i ergonomincza, bardziej profesjonalna, ale matrycowo widocznej rożnicy nie ma. Jako amator istotną rożnicę zapewne poczułbyś dopiero przy D300 (matryca).
A jak fundusze ograniczone to lepiej mieć D80 z lepszymi szkłami.

Tylko ten wybór który dałeś jest dość podchwytliwy. Dla mnie oba wyminione szkła nie są najlepsze, ale jako jakaś altenatywa na początek - OK.

18-70 + 70-300VR niestety wyjdzie "troche" drożej

Jakoś chyba jednak nie bardzo - 18-70 kupisz już za jakieś 600 zł, a 70-300 VR za ok. 1600.
razem - 2200, nie wiem ile kosztuje teraz 18-200 VR, kiedyś jak pamiętam ok. 2 tys, ale takie szkła ( o tak szerokim zakresie ogniskowych) z założenia mi nie pasują (choć są tacy co je chwalą).