PDA

Zobacz pełną wersję : Blokada ekspozycji

bialy260
25-12-2007, 22:18
Witam pozisdam D80 mam pytanie odnośnie blokady ekspozycji, gdyż jestem jeszcze laikiem i nie wszystko wiem co siedzi w tym aparacie chcialbym zapytac kiedy sie ja stosuje i po sie ja stosuje jest jeszcze blokada ostrosci bodajze

Przemek Paśnik
25-12-2007, 22:27
Przycisk AE służy do zablokowania ekspozycji na konkretnym obiekcie( miejscu kadru, np twarzy) w trybie preselekcji np. A lub S . Sprawdza się przy pomiarze punktowym: mierzysz w konkretnym miejscu nie przejmując się kadrem -> AE lock -> zmieniasz kompozycję kadru -> pstryk :) pozdrawiam

bialy260
25-12-2007, 22:43
hmm nadal nie bardzo rozumiem po co to stosowac np. fotografuje twarz ustawiam ostrosc łapie tą ostrość przesuwam aparacik gdzies na tło i pstrykam dobrze to rozumuje? i po cos ie stosuje?

Igorsky
25-12-2007, 22:46
Mierzysz swiatlo na twarzy modela. Masz centralny kadr. Chcesz miec modela z boku na zdjeciu i wiecej tla. Blokujesz ekspozycje na twarzy modela i przekadrowujesz. W ten sposob masz te same ustawienia.

Kapito?

bialy260
25-12-2007, 23:02
Teraz kapuje mniej wiecej o co chodzi ale w tym Twoim przykladzie blokuje swiatlo natomiast co z ostroscia? Jezeli zmierze swiatlo na twarzy modela i zlapuie ostrosc i przekadruje przesuwajac aparacik tak aby model byl powiedzmy lekko z prawej kadru to ostrosc sie nie zmieni?

Igorsky
25-12-2007, 23:25
Jesli nie zmieni sie twoja odleglosc do modela to nie. Masz zablokowana ostrosc.

ozzy
26-12-2007, 18:42
Teraz kapuje mniej wiecej o co chodzi ale w tym Twoim przykladzie blokuje swiatlo natomiast co z ostroscia? Jezeli zmierze swiatlo na twarzy modela i zlapuie ostrosc i przekadruje przesuwajac aparacik tak aby model byl powiedzmy lekko z prawej kadru to ostrosc sie nie zmieni?

jeśli będziesz miał ustawionego AF w tryb AF-S to się nie zmieni.
poza tym temu przyciskowi można również przypisać zablokowanie zarówno ostrości jak i ekspozycji :)

bialy260
26-12-2007, 23:00