PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do fotografii bezcieniowej?

Ram
25-12-2007, 21:36
Witam.
W innym wątku już poruszałem kwestię fotografii bezcieniowej ale w kwesti doboru sprzętu dodatkowego (oświetlenia).
Cały sprzęt będę kupował po sylwestrze (liczę na ewentualne obniżki:)), dotychczas nosiłem się z zamiarem kupienia D40X z obiektywem kitowym 18-55 i nim wykonywania zdjęć w namiocie 120 cm. Jednak po przeczytaniu "paru" postów wywnioskowałem, że ten obiektyw może być za ciemny przy wysokiej wartości przysłony w celu uzyskania wysokiej głębi ostrości przy tej fotografii.... dobrze wnioskuje?? - jeśli źle to proszę się nie śmiać tylko sprostować, jestem zupełnym amatorem i będzie to pierwsza przygoda z lustrzanką. Czytając dalej natknąłem się na obiektyw Nikkor AF-D 50 mm F1.8 który jak określacie jest jasny, więc czy przy w/w typie fotografii będzie miał zastosowanie?? Wiem, że do D40X muszę mieć obiektywy z własnym silniczkiem, więc w tym przypadku chyba skłonił bym się na kupno D80 body + ten obiektyw (jesli ma zastosowanie w tej fotografii).
Pyt 1. Więc czy lepsze efekty w przedmiotowej fotografii osiągnę kupując D40X z obiektywem kitowym 18-55, lub D80 z tanim acz chwalonym przez Was obiektywem Nikkor AF-D 50 mm F1.8???
Pyt 2. Czy ten obiektyw (AF-D 50) będzie miał jakiekolwiek zastosowanie w fotografii portetu/aktu, bo to dalszy krok w mojej przygodzie fotografowania. 90% moich fotografii będzie dotyczyło właśnie fotografii bezcieniowej oraz mini domowego studia (potret, akt). Wszystko wyłącznie na strony www.

pebees
25-12-2007, 21:40
Jednak po przeczytaniu "paru" postów wywnioskowałem, że ten obiektyw może być za ciemny przy wysokiej wartości przysłony w celu uzyskania wysokiej głębi ostrości przy tej fotografii.... dobrze wnioskuje??