PDA

Zobacz pełną wersję : parasol vs softbox



kh29228
18-12-2007, 17:35
Witam,
czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć lub podesłać jakiegoś linka gdzie widać jaka jest różnica w oświetleniu z parasolką, softboxem i blendą. Chodzi mi o efekty końcowe.

Pytanie może głupie, ale jestem amatorem

Pozdrawiam

fotouśmieszek
18-12-2007, 18:06
Witam,
czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć lub podesłać jakiegoś linka gdzie widać jaka jest różnica w oświetleniu z parasolką, softboxem i blendą. Chodzi mi o efekty końcowe.

Pytanie może głupie, ale jestem amatorem

Pozdrawiam

faktycznie pytanie trudne.Roznica jest taka,ze zupelnie inaczej przy pomocy tych narzedzi otrzymujesz optymalny czyli ten sam rezultat;) Widzisz licza sie inne czynniki,np.wystarczy zmienic odleglosc i parasol zachowa sie tak samo jak softbox.Music to przecwiczyc sam albo poczytac ze 300 stron o swietle w studiu i plenerze.
powodzenia:-)

Mont
18-12-2007, 18:26
Pytanie może głupie, ale jestem amatorem

ja też i pytanie wcale nie jest głupie :)
Czy nie jest tak, że z parasolki otrzymuje się ostrzejsze cienie niż z lampy z softboxem ??
Blendy bym tu nie zestawiał, wydaje mi się, że jej rola to tylko delikatne doświetlenie przy użyciu innego źródła światła.

!AGresT
18-12-2007, 21:10
Dla mnie największe różniec jakie mi przychodzą do głowy to kształt bliku oraz "lewe" światło z parasolki. Blendy w to nie mieszajmy. Parasolek też są dwa podstawowe rodzaje - świecimy przez parasolkę lub robi ona za odbłyśnik. Z tym lewym światłem chodzi o to, że (zwłaszcza w małych studiach) światło wędruje w wielu kierunkach (i np. odbija się od ścian i sufitu) - box daje światło bardziej kierunkowe.
Swoją drogą, to zbyt obszerny temat, żeby sensownie na niego odpowiedzieć.
Adam

marcin.budek
19-12-2007, 01:10
ja też i pytanie wcale nie jest głupie :)
Czy nie jest tak, że z parasolki otrzymuje się ostrzejsze cienie niż z lampy z softboxem ??


po zdjęciu z softboxa dyfuzorów też dostaniesz ostre cienie

Mont
19-12-2007, 10:14