Zobacz pełną wersję : Jaki negatyw na ważną uroczystość
Knajpa, F80. nikkor 28-100, co tu załozyć żeby wmiarę przyzwoite zdjecia "z reki" zrobić?
proszę o radę bo nie mam kompletnie doświadczenia z wysokimi czułościami.
Domyślam się po treści pytania, że kolega raczej sam nie wywołuje filmów...:(
Jak będziesz mógł użyć lampy, choćby wbudowanej, to 400 starczy. Jak nie, to szukaj jaśniejszego szkła, najlepiej stałki 50/1.8 i negatyw o czułości minimum 800...
Pozdrawiam
Kolega tak napisał, że równie dobrze można polecic slajd ISO400 ;)
Przepraszam ze się nieprecyzynie się wyraziłem negatyw kolorowy iso 400(bedę używał wbudowanej lampy) ale do X-try mam awersję może macie jakąś propozycję konkretnego materiału?
Fuji Press 800, w razie czego mozesz nawet pchnac na 1600. Zdecydowanie pomysl nad jasniejczym szklem.
Najlepsz obacnie czterysetka na rynku!!!!
http://www.fotograf-sklep.pl/product_info.php?products_id=275
Nie mam udzialow w tym sklepie..... ale jest najtanszy i nie chcialo mi sie szukac po goglach. ;)
To moim zdaniem najlepszy material, jednak trzeba uwazac na niedoswietlenia! Ten film lubi byc dobrze naswietlony, co nie oznacza przeginki w druga strone..... ot jakies 1/3 dzialeczki mu nie zaszkodzi.
Daje piekne pastelowe barwy o wyjatkowej ostrosci. Ziarno natomiast jest o niebo mniejsze niz w kiepskiej Xtra...
Polecam bo mozna czasem sie niesamowicie zdziwic jesli dotychczas uzywalo sie negatywow amatorskich. Oczywiscie dobry negatyw powinien byc dobrze wywolany w sprawdzonym labie, a nie w jakiejs metnej zupie. ;)
eldritch
18-12-2007, 21:54
Kodak EliteColor 400 czasami zwany też Kodak UltraColor 400 - wszystko co najlepsze w Kodaku, gdyby była jeszcze Supra, no ale już jej nie ma...
Pastelowe kolory do ciemnej knajpy? Hm... jak kto lubi...
..... w zasadzie najlepiej byloby zaczac od przyzwoitego szkla i umiejetnie polaczyc swiatlo zastane z blyskiem, bo inaczej co bysmy nie poradzili i zachwalali moze byc kiepsko. To jednak juz inna wycieczka... ;)