PDA

Zobacz pełną wersję : Domowe studio



DariuszZ
03-12-2007, 12:28
Witam!
Przeczytałem kilka wątków na forum na temat zestwów studyjnych, ale niestety nadal nie jestem pewien co będzie dla moich potrzeb najlepsze. Chciałbym robić głównie portrety i fotki studyjne ludzi, pzedmioty raczej marginalnie. Nie mam na myśli zdjęć paszportowych ale artystycznych z duża grą światła i cieni, ta dziedzina bardzo mnie pociąga.

Wyznaję też zasadę, jak coś robisz rób to dobrze albo wcale, więc nie jestem raczej zwolennikiem różnego rodzaju półśrodków i działań "jakoś się bedzie kręcić...".
Pstrykam obecnie Nikonem D70sz i kitem 18-70 z czasem kupić lepsze szkło, ale na razie to musi mi wystarczyć.

A teraz moje pytania:
Co poleciłbyście do małego studia jeśli chodzi o oświetlenie?
Jestem mechanikiem i jeśli chodzi o tło, stojaki, mechanizm zwijania itd - no problem, to czuje i spokojnie mogę sobie z tym poradzić, ale światło?... lipa totalna, czym bardziej wgłebiam się w forum, czym głębiej grzebie na necie, tym więcej pytań:) Softboxy, parasolki, lampy z TTL, żarówka modelująca, wyzwalanie na podczerwień, fotocela, przewód synchro... czym głebiej tym większy mętlik, aż się rozniechęcam:(
Pomyślałem o lampie SB-600 dedykowanej do Nikona + 2 softboxy na statywach i jakimiś lampami studyjnymi, ale sama SB-600 to wydatek 800 zł... za to można ją wykorzystać gdzieś na imprezach czy w terenie... no i pełna automatyka z aparatem, bo chyba na tym by mi zależało, ustawiać wszystko ręcznie jak jestem laikiem pewnie nie da mi takiej przyjemności i radości z focenia.