Zobacz pełną wersję : Nikon d40 i Tamron AF 80-210mm czy bedzie działał
Witam
Jestem początkującym fotografem i mam pytanie czy ten teleobiektyw Tamron AF 80-210 mm bedzie pasował do Nikona D40 .Niemam narazie pieniędzy na coś lepszego ale mogę taki obiektyw kupić za 150zł ale niewiem czy bedzie on pracował z Nikonem D40.Ewentualnie jeżeli ktoś ma jakieś fotografie zrobione tym obiektywem to bardzo bym poprosił.Będe wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam
Obiektyw jak najbardziej będzie działał z Nikonem D40. Bo niby dlaczego nie. Jedyny problem jest taki, że decydując się na D40 nie masz możliwości używania automatycznego ostrzenia (w tym obiektywie i każdym innym nie mającym własnego silniczka). Musisz to robić ręcznie.
Bardzo dziękuję za informacje.
czyli tak samo jest z tym obiektywem Nikkor 50mm 50 1.8 D ? On wogole nie ma autofocusa tak ? a tym bardziej wlasnego af-s, dobrze rozumiem? wszystko odbywa sie manualnie. A czy bedzie pasowac do D40? ,chyba tak ?:] Jezeli dobrze rozumiem to ogolnie jest tak ze do D40/40x obiektywy dzialaja w pelni z opcja af-s, natomiast do pozostalych dzialaja z af, a gdy nie ma takiego oznaczenia to jest w pelni manualny. A w D40/40x wszystkie inne niz af-s sa manualne :]
Jeszcze jedno pytanie odnosnie Nikkor 50mm 50 1.8 D , czy dobrze robi sie z niego portrety? a ktore obiektywy z af-s bylyby do tego najlepsze ? ;]
Dzieki za odp. pozdr.
Tak samo jest z 50/1.8 i (chyba) ze wszystkimi stałkami Nikkora. One po prostu nie mają wbudowanego silniczka, muszą wykorzystywać napęd z body a tego pozbawione jest korpus D40 i D40x - taki kastrat trochę bo jeszcze innych rzeczy nie ma. Wszystkie inne korpusy to mają.
Ale na ten temat było pełno wątków. Proponuję poszukać. A odnośnie obiektywów to zapraszam do działu optyka. Więc wątek może warto zamkąć?
ale wszystkie obiektywy Nikkor beda pasowac do D40, jedyna wada bedzie brak af?
ale wszystkie obiektywy Nikkor beda pasowac do D40, jedyna wada bedzie brak af?