Zobacz pełną wersję : [ Pozostałe ] Jak zrobić takie zdjęcie?
Załączam zdjęcie zrobione przez fotografa na weselu.
https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2007/11/9576db9d4399797f-4.jpg
źródło (http://images33.fotosik.pl/51/9576db9d4399797f.jpg)
Czy może mi ktoś powiedzieć jak uzyskać taki efekt? Chodzi mi o to, jak to jest zrobione, że nie ma cieni, wszystko jest ładnie oświetlone, no i o całokszatł. Dodam, że sala naprawdę była słabo oświetlona. Ja mam Nikona D70S + Nikon 18-55 i świeżo kupiony Nikon 70-300 VRII oraz SB-800. Proszę o podpowiedzi.
Dlugi czas naswietlania i lampa na druga lamelke.
Wszystko napisane jest w exif'ie
jestem laikiem, wiem o co chodzi z czasem naświetlania, ale o co chodzi z lampą? :)
Wybaczcie, ale jestem początkującym, czy moglibyście pisać bardziej zrozumiałym językiem dla zwykłego śmiertelnika?
Wejdź we właściwości zdjęcia i poszukaj tam. W windowsie prawym klik i właściwości.
A co do zrozumiałości języka ... sięgnij do instrukcji swojego aparatu. Wszystko się wyjaśni.
'Druga lamelka' to rzeczywiście stary zwrot. Równie stary jest na 'drugą kurtynę' - ale to właśnie ten się teraz stosuje. Kto miał kiedykolwiek aparat analogowy z migawką szczelinową wie, co to jest druga kurtyna.
Ale do rzeczy.
Przypuśćmy, że aparat otwiera migawkę na 1 sekundę. Rejestruje się wtedy jakiś obraz, a jeżeli ludzie w kadrze się ruszają (i rusza się też tło, bo fotograf nie utrzyma 1 sekundy nieruchomo) - obraz będzie rozmazany. A jeśli jest ciemno, rozmazane zostają światła - zupełnie jak na zdjęciu powyżej - a cienie będą smoliste, bo 1 sekunda to z mało, żeby je doświetlić. Jak wyżej.
I teraz wyobraź sobie, że w którymś momencie tej 1 sekundy odpali lampa błyskowa. Efekt będzie taki, że naświetlanie przez 1 sekundę (ale bez błysku) rozmaże światła, a sam błysk utrwali i światła i cienie nieruchomo, bo błysk lampy jest mocny, ale niesamowicie krótki.
To jest właśnie efekt powyżej.