Zobacz pełną wersję : zdjecia sportowe z lampa - pomocy
witam
potrzebuje zrobic kilka zdjec na meczu koszykowki. mam do dyspozycji Nikona D70 i lampe sb600. d70 juz troche poznalem, ale sb600 jeszcze nie - a termin jutro.
- dopalac czy w ogole lampy nie uzywac (ale dla kita moze byc ciemno)?
- na 2 lamelke?
- jaki tryb lampy i aparatu?
pozdrawiam - maciek
Ja nie uzywam lampy, ale staram sie robic jedynie na dobrze oswietlonych halach. Poza tym -- nie chcialbym bym kiedys "przez przypadek" znalezc sie pod ktoryms z tych dryblasow, kiedy ich oslepie lampa... :wink:
Stig ! :) A może to mecz subtelnych koszykarek ?? :D :D :D
Zgadzam się, że lepiej uniknąć lampy o ile pozwalają warunki, jeżeli te są zaś do niczego a foty musisz mieć, no to pytania jak rozumiem nie ma.
Poza tym musisz sam ocenić czy w niektórych sytuacjach nie użyć lampy w celu dopalenia i uwypuklenia, przejaskrawienia... zgubienia tła... itd. To już Twoja kreatywność i wyobraźnia. Tak się składa że na sporcie nie znam się kompletnie ale to wogóle, choć wiem, że każdy mecz trwa ileś tam i nie są to 3 minuty...
Może spróbuj korzystając z dobrodziejstwa cyfry podobne motywy na samym początku dublować z lampą i bez przynajmniej na wyświetlaczy oceń wstępnie efekt pod swój gust...
Czy w 2-gą kurtynę ?
Możesz i w 1-szą i w 2-gą. Obydwa tryby masz do dyspozycji :)
Ale każdy z nich da Ci inny efekt.
Spróbuj 2 pierwsze strzały w tych dwóch trybach i zobaczysz czego chcesz :D
Jaki tryb ?
No jeżeli to szybka drużyna koszykówki, to na początek spróbuj z preselekcją czasu - o ile chcesz zatrzymać ruch, jeżeli chcesz efektów odlecianych to tego się nie da wytłumaczyć
w krótkim poście...
Ale najważniejsze to to, aby się skoncentrować na fotografii a nie meczu :)
serdeczności, Marek
hmm
to mecz męskiej koszykówki (finał ligi amatorskiej). więc będzie ostro i poważnie. co do warunków, to nigdy nie byłem na tej hali, więc ciężko przewidzieć warunki, ale za jasno to na 100 % nie będzie.
cóż, będę walczył... :)